همدان؛

تدوین دانشنامه مفاخر و مشاهير استان در 110 جلد

استاندار همدان در آيين نکوداشت استاد کاظم اکرمی در همدان گفت: دانشنامه مفاخر و مشاهير برجسته استان از زمان باستان تاکنون در حال تدوين بوده و تاکنون 15 جلد از آن نيز تدوين شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازهمدان؛ ناصرنیکبخت افزود: هدف از تدوين اين دانشنامه معرفي بزرگان تاريخ استان همدان به جهان است.

وي با بيان اينکه در بزرگداشت مفاخر استان همدان کوتاهي نخواهم کرد ادامه داد: نمونه اين آئين ها، بزرگداشت مير سيد علي همداني است که 21 آبان ماه سالجاري در همدان برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: سفير فنلاند در سفري که به استان همدان داشت ابراز کرد که از آثار تاريخي اين استان مشخص است که اين استان يکي از متمدن ترين شهرهاي جهان است که به ايشان گفتم اين شهر هنوز نيز بزرگان زيادي را در خود جاي داده است که نمونه آن سردار همداني و دکتر اکرمي است.


وي بيان کرد: نام نيک براي هميشه در اذهان مردم باقي مي ماند و همدان نيز سرزمين فرهنگ و بزرگان بي شماري است.


وي تصريح کرد: اين افراد کساني هستند که بشريت از خدماتشان استفاده کرده است.

وي درباره شخصيت دکتر کاظم اکرمي نيز گفت: ايشان عمر خود را صرف مبارزه، جهاد و تحقيق کردند و جزو سرمايه هاي اين استان به شمار مي روند.

دکتر سيد کاظم اکرمي متولد همدان بوده و از چهره هاي علمي، فرهنگي و سياسي کشور است که حضور پررنگي در مبارزات انقلابي داشته است.

وي که در حال حاضر رئيس مجتمع آموزش عالي ارشاد و مشاور ارشد وزير آموزش و پرورش است، مسئوليت هاي مهمي از جمله عضويت در مجلس خبرگان قانون اساسي، وزير آموزش و پرورش و نمايندگي مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي را عهده داشته و در دانشگاههاي تهران، تربيت معلم، علامه طباطبايي ، امام حسين(ع) و شاهد مشغول به تدريس بوده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.