تبریز؛

اعلام چالش های اساسی طرح تحول نظام سلامت در کشور

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمبود زیرساخت ها ونیروی انسانی ،فرسودگی بیمارستان ها و بدهی بیمه ای را از چالش های اساسی طرح تحول نظام سلامت برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر محمد حاجی آقاجانی در سفر یکروزه به تبریز و در اجلاس روسای دانشگاه ها و معاونان درمان دانشگاه های شمالغرب کشور گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت با کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار روبرو هستیم و امکان استخدام پرستار وجود ندارد و تلاش می کنیم با تربیت نیروی انسانی و جذب آنها مشکلات موجود را برطرف شود.

وی افزود: شش ماه است که سازمان های بیمه گر ریالی به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نکرده اند و این مسئله معضل جدی برای اجرای طرح تحول ایجاد کرده است.

دکتر محمد حاجی آقاجانی گفت: برای حل مشکل مالی امروز باید سه هزار میلیارد تومان به بیمارستان ها پرداخت شود تا هزینه های جاری آنها تامین شود.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه موفقیت های بدست آمده در رضایت بیماران ،و افزایش تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم آمارها حکایت از ارتقائ سطح کیفی تجهیزات بیمارستان ها دارد ولی با این وجود موانعی هم دیده9 می شود .

دکتر محمد حاجی آقاجانی با اشاره به ضرورت تجمیع بیمه ها وجود یک بیمه پایه را دراثربخشی و منظم تر شدن اداره بیمه ها وکاهش هزینه ها خواهد مفید دانست .
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.