آیت‌الله علم الهدی در یازدهمین مجمع حزب مؤتلفه اسلامی:

در هنگام انحراف باید قاطعانه اعلام موضع کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در هنگام انحراف باید قاطعانه اعلام موضع کرد.

در هنگام انحراف باید قاطعانه اعلام موضع کردبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتله اسلامی که صبح امروز پنجشنبه بیست و سوم مهر ماه در تالار آدینه برگزار شد، اظهار داشت: تبار سیاسی حزب مؤتلفه جامعه دینی بوده است و این جامعه دینی در جهت واقعیت تشکیل جامعه ولایی است.

وی با اشاره به این که جامعه دینی با جامعه متدینین متفاوت است، ادامه داد: جامعه دینی جامعه‌ای است که محورش بر مبنای ارزش‌ها و باورهای آسمانی دینی شکل گرفته باشد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان این که ولایت یک منش استماعی خاص است، تصریح کرد: از یک نقطه شروع می‌شود که رأس آن پیامبر و امام علی (ع) به عنوان رهبران پس از وحی قرار دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تقسیم بندی اجتماعی در قالب‌های متنوع در جامعه ولایی صورت می‌گیرد، افزود: حزب مؤتلفه اسلامی نهاد مقدسی است که جزو پرسابقه‌ترین نهادها است، از همان روزهای اول حزب مؤتلفه با همین عنوان و توجه به این اصل مشترک شکل گرفته است.

آیت‌الله علم الهدی با بیان این که آشنایی مرحوم عسگراولادی و مرحوم مهدوی‌کنی منجر به شکل‌گیری هیئت‌های مؤتلفه شد.

وی اظهار داشت: زمانی که هئیت مؤتلفه شکل گرفت انقلاب اسلامی تنها در زمینه آرمان‌ها وجود داشت و واقعیت قابل تحققی در برای اندیشمندان وجود نداشت و مبارزه و براندازی ستم و استکبار تا مرز جان دادن مطرح بود که در همان سال‌ها جریان شهدای مؤتلفه اتفاق افتاد.

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: برخی سیاستمداران و جریان‌های سیاسی درصدد هستند تا این اصل مقدس جامعه ولایی را کنار بگذارند و با بی‌توجهی از آن عبور کنند اما حزب مؤتلفه باید به عنوان پاسدار قدرتمند در این زمینه فعالیت کند.

وی با اشاره به این که اصولگرایی یک اصل‌گرایی محسوب می‌شود، ادامه داد: در مقابل اصولگرایی، اصلاح‌طلبی مطرح نبوده بلکه فردگرایی مطرح است و در مقابل اصلاح‌طلب، محافظه‌کار وجود داشت.

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: اصولگرا کسی است که در صورت ریزش عناصر به عنوان فردگرایی سراغ این ریزش‌ها نرود و اگر اصول فردی با اصول ما تطبیق نداشت باید از آن عبور کند.

وی تأکید کرد: هنگامی که با انحراف مواجه می‌شویم باید قاطعانه در مقابل آن اعلام موضع کنیم و نباید در این زمینه ملاحظه هیچ جریانی را داشته باشیم زیرا آرمان انقلاب اسلامی امنیت دارد و نه مسائل روز ، از این رو سیاستمداران باید آرمان‌های انقلاب را مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: مسیر ولایت مسیر شفاف و روشن است اما متأسفانه گاهی اوقات به خاطر مراقبت‌های حزبی و نیازی در هنگام خطر اعلام موضع نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی معادلات جهانی را برهم زده، گفت: نمی‌توانیم بدون مزاحمت به توسعه انقلاب خود بپردازیم و در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند نباید به عنوان تماشاچی نقش آفرینی کنیم بلکه باید به عنوان انسان آرمان‌خواه در نقطه حساس استکبارستیزی قرار گیریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار