حسام الدين اشنا در جمع خبرنگاران:

باید به حقوق برجام به اندازه اجرای آن توجه شود

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: باید به حقوق برجام به اندازه اجرای آن توجه شود.

باید به حقوق برجام به اندازه اجرای آن توجه شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسام الدين اشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی امنيت ملی وظيفه داشت كه خطوط قرمز نظام را كاملا مورد توجه قرار دهد و بررسی كند كه ايا برجام اين خطوط را نقض كرده است يا خير.

وی در ادامه افزود: وظيفه مجلس توسط نمايندگان اينگونه تشخيص داده شد كه با تشكيل كميسيون ويژه ، ريز به ريز توافق مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص برخی حاشيه‌سازی ها و مذاكرات پنهانی ايران و ٥+١ و امضای اسناد پنهانی اظهار داشت: همه حق دارند اظهار نظر كنند، ولی هيحكس حق ندارد شبهه افكنی كند.

مشاور ارشد رییس جمهور تاکید کرد: اميدورايم در مراحل بعد صدا و سيما به آگاهی مردم كمك كند و همچنین توجه را به زمينه وً لوازم توافق جلب کند و اكنون به اجرای توافق کمک کند.

آشنا با اشاره به اینکه هشدارهای لازم را به دولت، ملت و شورای امنيت ملی در مورد لزوم پيشگيری از زمينه هایی كه ممكن است توسط برجام ايجاد شود و همچنین در مورد نفوذ دشمن هشدارهای لازم داده شده است.

اشنا اظهار داشت: مجموع مذاكرات، مباحثات ، و فرايند در جريان تصويب برجام كه در داخل كشور طی شد، چند پيامد را به دنبال داشت، افزايش آگاهی ملی در مورد هسته ای، اصل و حدود و تبعات تحريم ها جزء این پیامد ها می شود. اين را به فال نيك ميگيريم. و اين افزايش آگاهي نشان از دموكراسي بالا دارد.

 وی در ادامه گفت: وقتی اركانً حاكميت، و نهادهايی كه مسوليت اجرا و نظارت برجام را بر عهده دارند با جزئيات مذاكرات مواجه شدند، متوجه شدند كه در اجرای برجام به اندازه حقوق برجام بايد دقت كرد. اصول توافق يك مرحله است و اجرا دقيق و التزام به لوازم برجام يك برنامه ديگر است كه بايد برنامه ريزی كنيم. 

آشنا با بیان اینکه همگی وارد گفتگوی ملي شدند تا نمایندگان ما در مجلس به اين اغنا برسند كه اگر چه برجام كامل نيست و عالی ترين توقعات ما را تامين نميكند اما كف توقعات ما را تامين ميكند. 

وی تاکید کرد: هيچيك از كسانی كه در مذاكره ٥+١ حضور داشتند به طور كامل از ان چيزی كه در برجام تحقق پيدا كردن راضی نيستند، اما همه احساس رضايت ميكنند.

وی با بیان اینکه اين يك نگاه واقع بينانه بعد از مدتها مذاكره است، افزود: در مجلس و در روسای سه قوه، در مسولان نظامی كشور باعث شد مباحثات ما قبل ار طرح مجلس بسیار طولاني شود ، اما انجايي كه نمايندگان مجلس به اين جمع بندي رسيدند و این بهترين است نه مطلوب، ديديم كه در رای گيری نظر نمايندگان ملت روشن شد، حدود موافقات ها وًمخالفت ها نیز مشخص شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار