ویژه برنامه ماه محرم شبکه رادیویی جوان؛

«ماه به روایت آه»

شبکه رادیویی جوان با دو ویژه برنامه «ماه به روایت آه» و «کیست مرا یاری کند» خیمه عزای امام حسین (ع) را برپا می‌کند.

علیرضا محمدنیا تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دو ویژه برنامه این شبکه گفت: ویژه برنامه «ماه به روایت آه» از اولین روز‌های دهه اول محرم به مدت 15 شب با محوریت آسیب‌شناسی سبک‌های مداحی و مرثیه‌خوانی به روی آنتن شبکه رادیو جوان می‌رود.

وی ادامه داد: هر شب با یکی از مداحان و پیرغلامان مکتب امام حسین علیه السلام گفتگو می‌کنیم و تاریخچه مرثیه‌خوانی را ارائه می‌دهیم.

تهیه‌کننده «ماه مهربانی» افزود: در برنامه «ماه به روایت آه» سعی در برپایی خیمه‌های عزای حسینی را در قالب گزارش میدانی، سخنرانی و روز عاشورا داریم.

محمدنیا در ادامه عنوان کرد: «ماه به روایت آه» با حضور پیرغلامان و مداحان اهل بیت قصد تأیید و تکذیب مجالس عزای حسینی را ندارند و تنها هدف ما مروری بر تاریخچه فرهنگ عاشورایی و سبک عزاداری ما ایرانی‌هاست و قصد داریم در شب‌هایی که بسیاری از مردم سر کار هستند و نمی‌توانند به تکایا بروند، هیئتی رادیویی را برای این عزیزان برپا کنیم.

گفتنی است که برنامه «ماه به روایت آه» در 15 قسمت از ساعت 20 تا 21 به صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

همچنین علیرضا محمدنیا از دیگر برنامه‌ خود تحت عنوان «کیست مرا یاری کند» خبر داد و گفت: ویژه برنامه «کیست مرا یاری کند» به مناسبت دو روز تاسوعا و عاشورا با اجرای حسن خلقت‌دوست، روایت حماسی از فرهنگ عاشورایی را نقل می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش‌های دیگر از این برنامه به مقتل‌خوانی و کارشناسی واقعه دو روز تاسوعا و عاشورا می‌پردازیم تا سهم کوچکی از عزاداری‌های امام حسین (ع) را بتوانیم بر روی آنتن ببریم.

گفتنی است که تهیه‌کنندگی این دو برنامه بر عهده علیرضا محمدنیا و با نویسندگی: مهدی رسولی، هماهنگی: فرزاد محمد‌راد و گویندگی حسن خلقت‌دوست و مجید عسگری به روی آنتن شبکه رادیو جوان می‌رود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار