امارات با آزادی معلمان به قید وثیقه موافقت نکرد

معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: دادستان کل امارات با آزادی معلمان بازداشتی به قید وثیقه موافقت نکرد.

امارات با آزادی معلمان به قید وثیقه موافقت نکرد
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول پاپایی، معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش درباره آخرین تلاش های آموزش وپرورش برای آزادی معلمان بازداشت شده در امارات گفت:علی رغم تلاش های آموزش وپرورش برای آزادی معلم های ایرانی بازداشت شده در امارات با قید وثیقه  دادستان کل امارات با این امر موافقت نکرد.

وی افزود:رایزنی های فشرده ای با شیخ نشین های امارات از سوی آموزش وپرورش انجام گرفت تا معلمان و سرپرست مدرسه ایرانی در العین با قید وثیقه تا روز برگزاری دادگاه آزاد شوند اما با درخواست وزارت آموزش و پرورش  موافقت صورت نگرفت.

معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش  تصریح کرد: تلاش های آموزش و پرورش برای آزادی معلمان ایرانی در امارات ادامه دارد و از تمام ظرفیت ها برای آزادی این عزیزان استفاده خواهد کرد.

وی خبرداد: هیئتی از سوی آموزش و پرورش برای رسیدگی بیشتر و بررسی وضعیت از نزدیک به امارات اعزام می شوند.

پیش از این خلیل الله بابالو درباره علت بازداشت ۹ معلم ایرانی در امارات، گفته بود: تعداد ۹ معلم ایرانی که در شاخه های مختلف تدریس می کنند و در یک مدرسه در العین مشغول فعالیت هستند بازداشت شده اند.دلیل بازداشت این معلمان ایرانی در امارات داشتن ویزای دبی به جای ویزای العین است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: البته در سال های گذشته نیز معلمان با ویزای دبی در العین تدریس می کردند و مشکلی نداشت اما امسال به دلیل نداشتن ویزای العین برای معلمان مشکل ایجاد کرده اند.

روز گذشته  نیز سرپرست مدارس ایرانی در العین دستگیر و راهی زندان شد و به این ترتیب تعداد معلمان بازداشت شده در امارات به ۱۰ نفر رسید.


منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار