صابری:الزام پیوست "دسترسی‌پذیر" درپروژه‌های شهری

عضو شورای شهر گفت: برای تحقق شهر دسترس‌پذیر باید پیوست دسترسی پذیر همانند پیوست فرهنگی، مشارکت‌های مردمی در اولویت‌کاری مسئولان قرار بگیرد.

صابری:الزام پیوست
علی صابری، عضو شورای شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت تحقق شهردسترسی پذیر اظهار کرد: شهر دسترس‌پذیر پروسه‌ای است که مربوط به تمام ابعاد زندگی افراد می‌شود و نابرابری‌های اجتماعی، جسمانی،‌ افرادی که براثر حوادث طبیعی، مادرزادی، سالمندی و افراد دارای شرایط خاص باآن مواجه می‌شوند را برطرف می‌کند.

وی بااشاره به اهمیت توسعه شهر دسترس‌پذیر تصریح کرد: ویژگی‌های شهردسترس‌پذیر فراگیر است و از مناسب‌سازی که ارتباط با جنبه‌های فیزیکی دارد فراتر است.

صابری بااشاره به ویژگی‌های شهردسترس‌پذیر تاکید کرد: موضوع نرم‌افزار وسخت‌افزار در گسترش شهردسترس‌پذیر مهم ارزیابی می‌شود.

وی افزود: داروخانه‌ها در ارائه داروهایی با جعبه دارای علامت بریل و راه اندازی مستقیم‌های ویژه گویای بانک‌ها و دگیر دستگاه‌های خدمات‌رسان در بخش نرم‌افزار و آماده سازی خیابان‌ها و معابر دربخش سخت‌افزار باید آماده‌سازی شوند.

عضو پارلمان شهری بااشاره به اولویت‌های این طرح بیان کرد: برای اجرای این طرح باید این مهم در اولویت‌ کاری مسئولان قرار بگیرد.

صابری تاکید کرد: دراجرای هرچه بهتر شهر دسترسی پذیر باید از حرکت‌های پراکنده جلوگیری کرد و یکپارچه دراین طرح پیش رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار