تا سال 2050؛

تویوتا تولید خودروهای بنزین‌سوز را متوقف می‌کند

شرکت تویوتا قصد دارد تا سال 2050 با توقف تولید خودروهای بنزین‌سوز، آلایندگی محصولات خود را تا 90 درصد کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ کمپانی ژاپنی تویوتا به لطف تولید موفقیت‌آمیز خودروهای هیبریدی، قصد دارد تا سال 2050  آلایندگی خودروهای جدیدش را تا  90 درصد کاهش دهد.
 
سازنده مدل هیدروژنی "میرای" اعلام کرد: تا حدود سال 2020 (1398) سالانه بیش از 30 هزار خودروی هیدروژنی را تحویل بازار می‌دهیم.
 
این خودروساز ژاپنی همچنین تلاش می‌کند بیش از 15 میلیون خودرو هیبریدی را در مدت یاد شده به بازارهای جهانی عرضه کند.
 
همزمان با رسوایی تقلب فولکس‌ واگن در تست آلایندگی خودروهای دیزلی، تویوتا فرصت را غنیمت شمرده و بر بلندپروازی‌های محیط زیستی خود تاکید دارد.
رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان خودرو ژاپن ماه جاری اظهار کرد که تقلب فولکس واگن به اعتماد در این صنعت آسیب زده است.
 
تویوتا با بیش از 8 میلیون دستگاه خودرویی که در کمتر از دو دهه اخیر فروخته است، در صنعت جهانی خودرو تا کنون بزرگترین فروشنده خودروهای هیبریدی بوده است. حدود 14 درصد از خودروها و کامیون‌هایی که این شرکت سال گذشته در سراسر جهان به فروش رساند، هیبریدی یا خودروهای دو گانه سوز بودند.
 
تویوتا پس از این که با گذشت هفت سال نخستین مدل بازطراحی شده پریوس هیبریدی را آماده کرد فروش این مدل را پیش از پایان امسال در ژاپن آغاز می‌کند. مهندسان پریوس اظهار کردند در طراحی این مدل تلاش کردند عملکرد آن با موتورهای دیزلی برابری کند که تا پیش از رسوایی اخیر فوکس واگن، گزینه محبوب این خودروساز آلمانی بود.
 
 
این شرکت همچنین قرار است ماه جاری تحویل خودروی هیدروژنی میرای را در کالیفرنیا آغاز کند.
 
تویوتا تا پایان اوت (مرداد)  30 مدل خودروی سواری هیبریدی و یک دستگاه پلاگین هیبریدی را به فروش رساند. پیش از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی، این شرکت برای عرضه 20 مدل برقی و پلاگین هیبریدی تا سال 2020 برنامه‌ریزی کرده بود.
 
تویوتا در مقایسه با جنرال موتورز که سومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود در استراتژی برقی سازی مدل‌هایش پیشرفت بیشتری داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار