کرمان؛

تأسیس 9 شرکت تعاونی توسعه و عمران در کشور

عضو مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران گفت: 9 تعاونی توسعه و عمران شهرستانها در کشور تأسیس شده است که به طور پایلوت در شهرستانهای رفسنجان، بافت و شهربابک نیز اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ نصرت الله تاجیک در جلسه هماهنگی ایجاد شرکت تعاونی توسع و عمران رفسنجان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: این تعاونی برای به کارگیری سرمایه های خرد مردم ایجاد می شود و قانون آن در سال 89 به تصویب مجلس رسیده است.

وی تصریح کرد: این شرکت ها می توانند بر روی طرح هایی که توسعه شهرستان را در بر داشته باشد مانند: طرح های هادی در روستاها، معادن، احیای بافت های فرسوده شهری و روستایی، موارد گردشگری و یا هر طرح دیگری کار کند و سود به دست آمده از آن بین مردم و اعضای آن تقسیم شود.

عضو مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هدف شناسایی افراد متعهد و کارآفرین بخش های خصوصی در هر شهرستانی است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم گفت: حداقل ذی نفعان این شرکت جمعیت شهرستان هستند که مغایرتی با حدود افراد حقیقی و حقوقی ندارد .

وی افزود: در بخش کارافرینی آمده است که ایران مهد فرصت هاست چرا که مهد یک تهدید است و هر تهدید یک فرصت است لذا در بحث آسیب های شرکت تعاونی توسعه و عمران نقاط ضعف و قوت وجود دارد و نقاط قوت آن این است که نظارت درست و صحیح انجام شود.

سید معین هاشمی با اشاره به اینکه برای خرید سهام هر فرد باید به بانک توسعه تعاون مراجعه کند، تصریح کرد: حقوقی ها در قالب سهامدار غیر عضو می باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.