هاشمی: پولهای بلوکه شده ورزش آزاد می شود/ والیبال در ژاپن سهمیه می گیرد

رئیس کمیته ملی المپیک درباره نشستی که با مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل داشت و همچنین وضعیت ورزش ایران در آستانه المپیک توضیحاتی را داد.

کیومرث هاشمی در گفتگو با  خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشستی که با ویلفرد لمکه،‌ مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل داشت، گفت: یکی از مباحث مهمی که در نشست ما با لمکه مطرح شد، پول های بلوکه بعضی از رشته‌های ورزشی به خصوص در فوتبال بود که ایشان گفتند که ما این مشکل را حل می کنیم، به دلیل اینکه اعتقاد داریم، ورزشی از سیاست جداست و من هم به وی گفتم که امیدوارم این صحبت شما، فقط شعار نباشد و عملی شود و پولهای بلوکه شده ورزش را پس بدهند. 
 
وی افزود: حضور این افراد باعث می شود که نگرش آنها نسبت به ما و فعالیت های ورزش ما عوض شود، آنها وقتی برابری جنسیتی در ورزش ایران و سرمایه‌گذاریها در ورزش بانوان را در ایران مشاهده می کنند، نگاه آنها عوض می شود و  این تغییر نگاه را به کسانی که از وضعیت ورزش ما اطلاع ندارند، انتقال دهند. 
 
هاشمی درباره عملکرد ضعیف ورزش کشورمان در رشته های مختلف به خصوص والیبال و بسکتبال و کشتی در سال منتهی به المپیک بیان کرد: والیبال و بسکتبال که دوره قبل هم در المپیک حضور نداشتند و عدم کسب سهمیه المپیک توسط این رشته ها، تعجب آور نیست و تفاوتی با دوره قبل نکرده است، اما این توقع برای والیبال وجود دارد که با توجه به تلاش‌هایی که برای این رشته شده است کسب سهمیه کند. 
 
از اول هم قرار نبود که والیبال در این مسابقات که اخیرا برگزار شد، سهمیه المپیک بگیرد، بلکه چشم انداز و هدف ما این است که در مسابقات که در ژاپن برگزار می شود، والیبال کسب سهمیه کند در بسکتبال شرایط بسیار سخت شده و شانس کمی برای کسب سهمیه داریم اما در کشتی به خصوص کشتی آزاد ما کاملا به اهداف خود رسیدیم و از شش وزن کشتی آزاد،در پنج وزن سهمیه گرفتیم، در کشی فرنگی هم از شش وزن، در سه وزن کسب سهمیه کردیم و امیدواریم در مسابقات پیش رو در کشتی  فرنگی، سهمیه کامل را بگیریم. 
 
هاشمی ادامه داد: به نظر من مهمتر از کسب سهمیه این است که کسانی که سهمیه می گیرند در مسابقات المپیک با آمادگی کامل و توان بیشتر ظاهر شوند تا بتوانند مدال های خوش رنگ بگیرند. 
 
توقعات از کشتی فرنگی، خیلی بالا رفته و ما باید این توقعات را کم کنیم تا فشار روی کادر فنی و کشتی گیران ما نباشد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار