جلوگیری از هجوم غیرمنتظره مهاجران به آلمان با کنترل مرزهای این کشور

دولت آلمان به منظور جلوگیری از ورود سیل خروشان پناهجویان به این کشور کنترل مرزهایش را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «توماس دیمایزیر،» وزیر کشور آلمان، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد با افزایش سیل مهاجران برای ورود به این کشور، کنترل مرزها تا پایان ماه اکتبر (31 روز منتهی به 9 آبان) تشدید خواهد شد.

آلمان یکی از 26 کشور اروپایی عضو «منطقه شنگن» است که ورود به آن، بدون کنترل گذرنامه ممکن است. در شرایط کنونی و با هجوم مهاجران به اروپا، این کشور قوانین جدیدی برای کنترل مرزها به مدت 2 ماه برقرار کرده است.

پیش از این در 13 سپتامبر (22 شهریور)، آلمان اعلام کرده بود به مدت ده روز در مرزهای خود با اتریش و جمهوری چک کنترل‌های ویژه انجام خواهد داد. این دومین بار است که انجام این کنترل‌ها تمدید می‌شود. وزیر کشور آلمان هدف از این اقدام را جلوگیری از هجوم غیرمنتظره مهاجران به این کشور دانست. وی همچنین در ادامه افزود: «دلایل امنیتی نیز در اتخاذ این تصمیم تأثیرگذار بوده است. مرز اتریش بیشتر مورد توجه ما است.»

براساس آمار، آلمان در میان کشورهای اروپایی بیشترین تعداد پناهجو را پذیرفته است. مقامات پیش‌بینی می‌کنند در سال جاری میلادی، 800 هزار پناهجو وارد این کشور شود. این درحالی است که معاون صدراعظم آلمان گفته است امسال، بیش از یک میلیون مهاجر وارد این کشور خواهند شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار