کرمان؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام محرم در آستان اماکن متبرکه کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام محمد قاسمی زاده گفت: این سوگواره طبق روال سال‌های گذشته و هم زمان با سراسر کشور از ابتدای ماه محرم در استان آغاز می‌شود و تا 13 محرم ادامه دارد.

وی افزود : در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی150 نفر روحانی و مبلغ دینیبه همت سازمان اوقاف در آستان 70 بقعه متبرکه و تعدادی نیز به مناطق نیازمند استان اعزام می‌شوند.

قاسمی زادههمچنینازتجمع بزرگ عاشوراییان با عنوان "لبیک یا حسین" در روز دوم محرم در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد:این تجمع ساعت 15 روز دوم محرم در 30 بقعه شاخص استان برگزار می شود.

وی افزود: تجمع شیرخوارگان حسینی نیز روز دوم ماه محرم ساعت 9 صبح در 20 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد و سازمان اوقاف یکی از مجموعه‌هایی است که به برگزاری این تجمع کمک می کند.

قاسمی زادهدر ادامه برگزاری همایش نوجوانان حسینی در روز هشتم محرم ساعت 10 صبح با موضوع "احلی من العسل" درباره حضرت علی اکبر(علیه السلام) را یکی دیگر از برنامه های اداره اوقاف استان در ایام محرم خبر داد و گفت: این همایش نیز در 15 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی راه اندازی 20 خیمه معرفت با حضور روحانیون متخصص در 20 بقعه متبرکه استان را از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی دانست و یادآورشد: روحانیون مستقر در این خیمه ها در حوزه های مختلف از جمله کودک و نوجوان، مشاوره و سئوالات شرعی پاسخ گوی شهروندان هستند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سوگواره ، عاشورا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.