پلیس لندن به نگهبانی از محل زندگی آسانژ پایان می‌دهد

پلیس لندن اعلام کرد دیگر مقابل محل اقامت افشاگر ویکی‌لیکس در این شهر نگهبانی نخواهد داد.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ "جولین آسانژ،" بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، به دلیل پیگرد قانونی سه سال گذشته را در سفارت اکوادور در لندن سپری کرد. پلیس این شهر در سه سال اخیر نیروهای ویژه‌ای را مقابل سفارت اکوادور قرار داد تا در صورت خروج "آسانژ" از سفارتخانه اکوادور وی را بازداشت کند. پلیس لندن که با مشکلات مالی فراوانی روبرو است، دیگر قصد ندارد از محل استقرار آسانژ نگهبانی کند.

پلیس لندن به نگهبانی از محل زندگی آسانژ پایان می‌دهد

البته پلیس لندن اطمینان داد برنامه‌ای محرمانه را برای بازداشت آسانژ 44 ساله به اجرا درمی‌آورد. آسانژ ژوئن 2012 (خرداد 1391) وارد سفارت اکوادور شد و پناهندگی سیاسی گرفت. آسانژ به تجاوز جنسی متهم شده است و پلیس لندن باید وی را تحویل مقامات قضایی سوئد دهد. آسانژ این اتهامات را رد می‌کند.  
 
آسانژ نگران است از سوئد به آمریکا مسترد شود و آنجا به اتهام انتشار اسناد نظامی و دیپلماتیک محرمانه در 5 سال پیش، محاکمه شود. این بزرگترین افشای اطلاعاتی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

پلیس لندن به نگهبانی از محل زندگی آسانژ پایان می‌دهد

اگر آسانژ اکنون سفارت اکوادور را ترک کند، به دلیل نقض شرایط وثیقه فورا بازداشت می‌شود. پلیس لندن در سه سال گذشته، 24 ساعته مقابل سفارت اکوادور نگهبانی می‌داد که هزینه آن 12.6  میلیون پوند (19 میلیون دلار) شده است.
 
در بیانیه پلیس لندن آمده است: همانند سایر ارگان‌ها، بودجه پلیس محدود است و از آنجایی که ما با تهدیدات جنایی و تهدیدات دیگری در این شهر روبرو هستیم، استقرار کنونی افسران دیگر مناسب نیست. با این حال عملیات بازداشت آسانژ با استفاده از روش‌های مخفیانه ادامه می‌یابد. این تصمیم با هماهنگی وزارت کشور و وزارت خارجه انگلیس اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار