ادعای مک کین: تشدید رفتار ناشایست ایران در هفته های گذشته مسأله ای خطرناک است

سناتور جمهوری خواه آمریکا آزمایش موشک دوربرد جدید ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکا و رئیس کمیته امور نیروهای مسلح سنا روز دوشنبه در بیانیه ای، از سیاست دولت اوباما در قبال ایران به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه که در پایگاه مک کین منتشر شده آمده است: "تنها کمتر از یک ماه از اقدام اوباما به حمایت از توافق هسته ای با تهران می گذرد. این توافق امکان لغو شدن از سوی کنگره را داشت.  با وجود  تأکید بر این مسأله که این توافق، صفحه جدیدی را در روابط تهران و واشینگتن باز می کند، به نظر می رسد عکس این مسأله در حال رخ دادن است."

این سناتور جمهوری خواه در ادامه مدعی شد ایران نیروهای زیادی را به سوریه برای حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور این کشور فرستاده است. مک کین با اشاره به طرح ایران برای خرید سامانه پیشرفته "اس 300" از روسیه مدعی شد: آزمایش نسل جدید موشک دوربرد بالستیک ایران، نقض قطعنامه شورای امنیت به شمار می رود. وی همچنین مدعی شد: شاید مسأله نگران کننده تر، محکوم شدن جیسون رضاییان، یکی از 4 آمریکایی بازداشت شده در ایران به اتهام جاسوسی باشد.

وی سپس با مطرح کردن این پرسش که آیا این پیشرفتی بود که هواداران توافق با ایران وعده می دادند مدعی شد: متأسفانه در هفته های گذشته رفتار ناشایست ایران افزایش یافته که این مسأله ای خطرناک است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار