مشهد؛

جانبازان، پاسداران واقعی دستاوردهای دفاع مقدس هستند

امام جمعه مشهد در همایش جانبازان 70 درصد ارتش، جانبازان را پاسداران واقعی دستاوردهای دفاع مقدس توصیف کرد و خواستار حضور جدی آنها در عرصه جنگ نرم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه مشهد در همایش جانبازان 70 درصد ارتش، با اشاره به جنگ احد در زمان پیغمبر اکرم و نزول آیه172 سوره مبارکه آل عمران گفت: این آیه مربوط به رسالت خاص جانبازان است که بوسیله پیغمبر اسلام به جانبازان جنگ احد ابلاغ شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی جانبازان را دستاوردهای هر جنگ و دفاع دانست و تاکید کرد: جانباز نگهبان و پاسدار دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در سالهای پس از جنگ تحمیلی تصریح کرد: استکبار جهانی درصدد تجدید توطئه های مختلف برای به ثمر رساندن جنگ نابرابر تحمیلی سال59 است.

عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن می خواهد جنگ را بازگرداند و پیروزی را از ما گرفته و شکست را تحمیل کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمن توان جنگ نظامی علیه ما را ندارد، تاکید کرد: حماسه آفرینی، مردانگی، مقاومت و ایستادگی جانبازان و مردم باعث شده است دشمن قدرت نزدیک شدن به مرزهای ما را نداشته باشد.

وی روآوردن دشمن به جنگ نرم و فرهنگی را علت ناتوانی مقابله نظامی با ایران دانست و تصریح کرد: در عرصه جنگ نرم نیز جانبازان نقش آفرینان و رزمندگان اصلی هستند و باید مقابل دشمن ایستادگی کرده و آن را شکست دهند.

امام جمعه مشهد حضور جانبازان در جامعه را از دو جهت مهم توصیف کرد و افزود: ایستادگی مردانه شما در کنار رهبری و ولایت از سویی سبب بصیرت بخشی و بیداری دیگران می شود و از سوی دیگر جبران کننده ریزشهاست.

آیت الله علم الهدی خواستار بصیرت بخشی، ترویج ولایتمداری و استفاده از فکر توانا و اراده فولادین جانبازان در عرصه مقابله نرم با دشمن شد و ابراز امیدواری کرد جانبازان مردانه از دستاورهای دفاع مقدس پاسداری کنند.

وی در ابتدای سخنان خود به مقوله زیارت امام هشتم اشاره کرد و گفت: همانطور که خداوند در قرآن به پیغمبر فرمان داد در دیدار با مومنین به آنها سلام گوید، امام رضا(ع) نیز با ارسال کد به قلب زائر به او سلام می دهد و حال زائر را منقلب کرده و اشک را در چشمانش جاری می کند و در واقع زائر جواب سلام آقا را می دهد.

عضو خبرگان رهبری جانبازان را مهمانان ویژه امام هشتم خطاب کرد و افزود: امام رضا(ع) عنایت و توجه ویژه به شما رزمندگان و جانبازان دارد و امید است قدردان این توجه باشید و حداکثر استفاده را ازین توجه ببرید.

جانباز گنجینه اقتدار و پایمردی

در این مراسم همچنین امیر سرتیپ علی جهانشاهی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق با تجلیل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، آنها را گنجینه اسراسر، اقتدار، پایمردی و جانفشانی خطاب و تاکید کرد: شما با اهدای قطعه ای از بدن خود برای دفاع از اسلام و تحمل رنج روزانه و صبوری در این ابتلاو امتحان اجری بیشتر از شهدا دارید و همچنان الگوی پایداری و ایثار و مقاومت باقی خواهید ماند.

در ابتدای این مراسم، امام جمعه مشهد با اهدای شاخه گل به این سرافرازان از مجاهدتهای آنها در راه اسلام قدردانی کرد.

این مراسم با حضور 44 تن از جانبازان 70 درصد و همسرانشان در هتل خورشید تابان برگزار شد. این جانبازان غیور پس از دیدار با مقام معظم رهبری به پابوس امام هشتم(ع) مشرف شده اند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.