گزارش آسوشیتدپرس:

در حزب حاکمِ هند، گاوها هم سیاسی می شوند!

گاوها در کنار برخورداری از قداست در هند، جایگاه جدیدی را اینبار در عرصه سیاست یافته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، گاوها در هند از دیرباز به عنوان موجوداتی مقدس پرستش شده اند؛ اما از زمان روی کار آمدن حزب بهاراتیا جاناتا، گاوها جایگاه سیاسی نیز یافته اند. چرا که سیاستمداران هندی به تازگی از گاو به عنوان ابزاری برای انتقاد و انتقام جویی از یکدیگر بهره می برند.

چندی پیش، یک مزرعه دار هندی به این دلیل که شایعه شده بود گوشت گاو را به عنوان غذا مصرف کرده است، به دست پیروان آیین هندو کشته شد. این حادثه، خشم یک نماینده را در پارلمان هند برانگیخت؛ اما عصبانیت وی از کشته شدن مزرعه دار نبود. خشم وی به دلیل بازداشت قاتلان پیرمرد بوده است. این نماینده هندی، بازداشت قاتلان مزرعه دار را ظلم به آنان دانست.

اعضای حزب "بهاراتیا جاناتا" نیز در صحن علنی مجلس، از یک نماینده هندی به دلیل مصرف کردن گوشت گاو انتقاد کردند. نارندرا موندی -- نخست وزیر هند – پنج شنبه گذشته در واکنش به این حوادث، سرانجام سکوت خود را شکست و از حکومت فرقه ای انتقاد کرد. وی اظهار داشت: این موضوع به ضرر اقتصاد هند تمام خواهد شد.

 از این رو، نارندرا مودی از هندوها خواست از میان مبارزه با مسلمان ها و مبارزه با فقر یکی را انتخاب کنند. وی خطاب به مسلمان ها نیز اظهارات مشابهی داشت. نارندرا مودی گفت: مسلمان ها باید از میان جنگ با هندوها و یا مبارزه با فقر یکی را انتخاب کنند.

نارندرا مودی این اظهارات را در یک سخنرانی انتخاباتی مطرح کرد. وی اظهار داشت: اتحاد، هماهنگی اجتماعی، برادری و صلح است که باعث پیشرفت کشور می شود. نارندرا مودی خود از ملی گراهای هندو است. افراط گرایان هندو از زمان به قدرت رسیدن وی، خواستار ممنوعیت فروش گوشت گاو شده اند.

فروش گوشت گاو در منطقه مسلمان و فقیرنشین هند، یک صنعت مهم به شمار می رود. این درحالیست که در اغلب مناطق این کشور، فروش گوشت گاو ممنوع است و یا به شکل محدود عرضه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار