واعظی: به دنبال دولتی کردن شرکت مخابرات نیستیم/آمادگی برای ارتباط رسانی مناسب به زائران کربلا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما به دنبال دولتی کردن مخابرات نیستیم و هیچ گاه در این مسیر کوچکترین قدمی بر نمی‌داریم.

واعظی: به دنبال دولتی کردن شرکت مخابرات نیستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از 9 سرویس جدید و افتتاح 12 پروژه توسعه زیر ساخت‌های پستی و عمرانی که امروز (یکشنبه)برگزار شد با اشاره به توضیحاتی در خصوص اتمام بسته‌های اینترنت تلفن همراه، وضعیت توسعه شرکت مخابرات، آمادگی شبکه ارتباطی کشور در مقابله با بحران اظهار کرد: از ابتدا تا کنون اعلام کرده‌ایم به دنبال دولتی کردن مخابرات نیستیم و هیچ گاه در این مسیر قدمی بر نمی‌داریم و هدف ما بهبود کیفیت خدمات مخابرات است و در حاضر شرکت مخابرات انحصاری است و بسیاری از فعالیت‌های آینده ما از جمله شبکه ملی اطلاعات به توسعه شرکت مخابرات بستگی دارد.

وی افزود: در حال حاضر تمام شرکت‌های دنیا به طور APمحور به ارائه خدمات می‌پردازد و باید ما نیز در آینده توسعه خود را داشته باشیم.

واعظی در ادامه در خصوص ورود اپراتور افزود: شرکت پست فعالیت‌های مختلفی را با پست بانک آغاز کرده و بر پایه‌ای فناوری اطلاعات کشور عمل می‌کند و آن چه امروز در پست شاهد آن هستیم همکاری نزدیک پست با بخش خصوصی است که این موضوع می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همه اقدامات لازم برای ورود اپراتور دوم به کشور انجام شده و در نوبت هستیم که در صحن مجلس به تصویب برسد که پس از تصویب در خصوص حضور مجوز پروانه مورد نظر تصمیم گیری می‌شود.

واعظی در خصوص علت اتمام بسته‌های اینترنتی تلفن همراه گفت: در حال حاضر سرعت تلفن‌های همراه بر بستر نسل سوم و چهارم تلفن همراه است و مشترکان می‌توانند برای اطمینان و اطلاع از میزان بسته‌های اینترنتی خود به سامانه‌ای که در تنظیم و مقررات طراحی شده مراجعه کنند و هر لحظه از میزان حجم مورد استفاده خود با خبر شوند.

وی بیان کرد: مشترکان باید توجه داشته باشند که بروز کردن نرم افزارهای تلفن همراه می‌تواند در میزان حجم مصرفی بسته‌های اینترنتی تاثیر گذار باشد، اما لازم است تاکید شود که در گذشته برخی از شرکت‌های اینترنتی کوچک در فروش اینترنت تخلف می‌کردند، اما چنین تخلفی امروز اتفاق نمی‌افتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعرفه‌ای مخابرات تصریح کرد: متاسفانه وقتی به جای این که به دنبال جیب مردم باشند، می گویند چرا تعرفه‌ها افزایش نمی‌یابد در حالی که باید بر عکس باشد و به خاطر عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی از ما تشکر شود و اکنون شرکت مخابرات رقیبی ندارد لذا بالا بردن تعرفه‌های خدمات شرکت مخابرات می‌تواند مشکلاتی  را به دنبال داشته باشد و حال اگر در این حوزه در مجلس نیز نمایندگان صحبتی داشته باشند ما پاسخگوی که کاری که مجلس انجام می‌دهند، نیستیم و نمایندگان ملت با توجه به نوع مراودات خود موضوعات را دنبال می‌کنند.

واعظی ادامه داد: مجلس در هنگام خصوصی سازی مخابرات به اندازه کافی مطالعه نکرده و به جای آن که خدمات عمومی را برای استفاده همگان باقی می‌گذاشت تمام این شبکه را در اختیار مخابرات قرار داده و حال این وضعیت به معنای بازگرداندن مخابرات به وزارت ارتباطات نیست و مخابرات می‌تواند به عنوان شرکت خصوصی فعالیت کند.

وی در خصوص سیاست ارائه پرونده‌های جدید گفت: برای ارائه این پروانه‌ها دو سال مطالعه صورت گرفته و جامعه به این نوع فعالیت‌ها نیاز دارد و هر شرکت شاخص‌ها، معیارها و توانایی‌های خاصی دارد.

واعظی ادامه داد: نزدیک به هزار شرکت فعالیت می‌کنند و در حال حاضر می‌خواهیم به حدود 13 شرکت پروانه FCP بدهیم که تا کنون 8 شرکت شرایط دریافت این پروانه را دارد.

وی در خصوص آمادگی شبکه ارتباطی در هنگام بحران تصریح کرد: شبکه ارتباطی کشور در حال تعادل است و ما همچنین به منظور ارتباط رسانی مناسب به زائران کربلا و جمعیت عظیمی که در ماه‌های محرم و صفر راهی کربلا می‌شوند امادگی داریم چرا که کشور عراق اصلا آمادگی ندارد  بنابراین لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه ارتباطی  برای این جمعیت صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت بورسی شدن ایرانسل گفت: بخش بورسی شدن ایرانسل کنسل نشده، اما زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی لازم را داشته باشند و شرکت ایرانسل شرکتی است که 49 درصد سهام آن متعلق به سرمایه گذار خارجی است و در شرایطی که کشور‌های مختلف تصمیم به سرمایه گذاری دارند، لازم است شرکتی که در شرایط سخت همکاری داشته سرمایه گذاری خود را در ایران رها نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.