اصفهان؛

همه بخش های ساختمان تحت استاندارد قرار گیرد

مجریان اصول ساخت و ساز استاندارد را رعایت نمی کنند که باعث می شود ساختمان از حالت استاندارد خارج شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان؛ مدیر انجمن کیفیت اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت : در اصفهان از آنجا که تولیدکننده خود را ملزم به رعایت دقیق استاندارد و دقت نظر در فراهم آمدن کیفیت می کند، قیمت تمام شده مقداری بالاتر می رود.

وی افزود: تولیدات بهداشتی مانند دستمال کاغذی از نمونه های آن است به طوری که تولید این محصول امروز به صورت یکی از مشاغل خانگی درآمده است و از آنجا که تولید در منزل نیازی به کارگاه و هزینه های مربوط به آن را ندارد قیمت نهایی کاهش پیدا می کند.

شجاعت با انتقاد از صدور بی رویه بعضی مجوزهای تولیدی از طریق اتحادیه های صنفی تصریح کرد: تولیداتی که از طریق این مجوزهای صنفی انجام می شود، مشمول بسیاری از سرمایه گذاری های صنعتی نیست و این مسئله زمینه ساز رقابت ناسالم در تولید و عرضه می شود.

وی افزود: از ریاست سازمان استاندارد درخواست کرده ایم که به صدور چنین مجوزهایی رسیدگی کند.

شجاعت بیان کرد: اصفهان به دلیل وجود صنایع بزرگ، موقعیت جغرافیایی و برند نام اصفهان و همچنین کیفیت محصولات تولیدی، می تواند در رتبه یک صادرات کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کالای تولید شده در اصفهان از نظر کیفیت جایگاه بالایی در کشور دارد اما همچنان با جهان فاصله داریم، افزود: عدم توجه به تولید در سیاست های کلان کشور باعث می شود که محصولات ایرانی نتواند جایگاه واقعی خود را به دست آورد.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.