2 طرح آمایش پناهندگان افغانی و عراقی در قزوین اجرا شد

مدیرکل دفتر اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین گفت: در دوسال گذشته دو طرح آمایش با حضور 17 هزار پناهنده افغانی و عراقی در قزوین اجرا شده است.

به گزارش 2 طرح آمایش پناهندگان افغانی و عراقی در قزوین اجرا شدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن عشایری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد دو سال دولت تدبیر و امید در زمینه اتباع و مهاجرین خارجی اظهار داشت: در دو سال گذشته اقدامات متعدد عمرانی برای اتباع خارجی مانند احداث مدرسه 12 کلاسه در ناصرآباد، خرید یک دستگاه دیالیز، احداث ساختمان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برای تسهیل زندگی اتباع خارجی در قزوین انجام داده‌ایم.
 
وی افزود: تمامی این اقدامات از محل اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تامین شده است.
 
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین عنوان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته موفق به برگزاری دو طرح آمایش با حضور 17 هزار پناهنده افغانی و عراقی در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) با حضور مسئولان استانی و کشوری شده‌ایم.
 
عشایری خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته اقشار آسیب‌پذیر اتباع خارجی مجاز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند تا بدین وسیله بتوانند از خدمات مختلف استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های متنوع و مختلفی مانند مکانیک، الکترونیک، رایانه، طلاسازی و غیره به چهار هزار و 500 نفر از اتباع خارجی از دیگر اقدامات دفتر اتباع خارجی در دوسال گذشته بوده است.
 
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به اینکه تمامی این تسهیلات و خدمات برای اتباع خارجی مجاز در کشور هستند، تصریح کرد: در دو سال گذشته تعداد زیادی از مهاجرینی که به صورت غیرمجاز در استان قزوین حضور داشتند دستگیر شده‌اند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.