ارومیه؛

بازدید معاون اول رئیس جمهور از غرفه های توانمندی های روستایی استان آذربایجان غربی

معاون اول رییس جمهور از نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور در تهران، در محل غرفه های استان آذربایجان غربی حاضر شد و از توانمندی ها و محصولات روستایی این استان دیدن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور از نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، در غرفه های استان آذربایجان غربی حاضر شد و از توانمندی ها و محصولات روستایی این استان دیدن کرد.

دولت به دنبال حمایت و تقویت توانمندیهای روستائیان است

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه روستاها به عنوان مهمترین پایگاه تولید کشور، سهم بسیار زیادی در بخش تولید به خصوص تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایفا می کنند گفت: حدود 30 درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند و یکی از مهمترین برنامه های دولت این است که توانمندی روستاییان را تقویت کند و هم در بخش تامین تسهیلات مورد نیاز و هم در بازاریابی برای فروش محصولات، روستاییان را مورد حمایت قرار دهد.

دکتر جهانگیری اظهار داشت: خوشبختانه طرح خوبی برای تقویت توانمندی روستاییان تهیه شده و دولت در تلاش است در راستای اشتغال زایی در روستاها، تسهیلاتی با سود کم به روستاییان پرداخت کند و این کار هم اکنون در مناطق محروم کشور آغاز شده است.

دکتر جهانگیری آبرسانی به روستاها را یکی از دغدغه های جدی دولت در مقطع فعلی عنوان کرد و با اشاره به اینکه هم اکنون در بیش از 6 هزار روستای کشور آبرسانی از طریق تانکر انجام می شود، افزود: اعتبارات خوبی از منابع صندوق توسعه ی ملی پیش بینی شده که به برنامه های آبرسانی به روستاها در سال جاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاها نیز جزو اولویت های اصلی دولت است و امیدواریم که ظرف دو سال آینده بتوانیم به کلیه ی روستاهای کشور گازرسانی کنیم.

دکتر جهانگیری افزود: مجموعه سیاستهایی که دولت برای روستاها در پیش گرفته، عمدتاً در این جهت است که در این دوره به اقتصاد روستا کمک شود تا روستاییان احساس کنند از درآمد کافی برخوردارند و قادر به اداره ی زندگی خود هستند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ستاد اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، گفت: ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و تا کنون دو جلسه ی آن نیز با حضور تعدادی از وزرا برگزار شده است.

دکتر جهانگیری با یادآوری برنامه ریزی دولت برای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی پس از ابلاغ این سیاستها، تصریح کرد: دولت پس از ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اهداف، برنامه ها و وظایف همه ی دستگاه های اجرایی را تدوین کرد اما در جلسه دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب که در هفته ی دولت برگزار شد، مشخص گردید که ایشان انتظار دارند برنامه های اقتصاد مقاومتی شکل عملیاتی تر و کاربردی تری به خود بگیرد به همین دلیل دولت در حال بازنگری این برنامه هاست و امیدواریم ظرف یکی دو هفته ی آینده برنامه ی جدید را تدوین کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: پس از تدوین برنامه ی جدید آن را به مقام معظم رهبری تقدیم می کنیم و در صورتی که مورد تأیید ایشان قرار گیرد، این برنامه به صورت جدی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد نتیجه ی اجرای این برنامه، دسترسی به اهدافی باشد که در اقتصاد مقاومتی بر آن تأکید شده و بتوانیم در بخش های مختلف از جمله صادرات، حمایت از تولید داخلی، توسعه بخش نفت و پتروشیمی و مشارکت آحاد مردم در اقتصاد کشور شاهد تحولات مثبت و سازنده برای کشور باشیم.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه در دوران پساتحریم استقبال فراگیری از سوی شرکت های خارجی و بخصوص شرکت های اروپایی برای همکاری با ایران وجود دارد گفت: باید بتوانیم سیاست هایی تدوین کنیم که طرف های خارجی به عنوان شریک به ایران نگاه کنند و در ایران به دنبال تولید وانتقال فناوری باشند و محصولاتی که در ایران تولید می کنند در بازار ایران و بازارهای بین المللی قابل عرضه باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در خصوص آخرین پیگیری های ستاد رسیدگی به حادثه ی منا نیز تصریح کرد: دولت از تمام ظرفیت خود استفاده خواهد کرد که پیکرهای تمام جان باختگان حادثه ی منا شناسایی شده و به کشور بازگردانده شوند.

وی افزود: هم اکنون از همه ی راه های ممکن با مقامات سعودی در ارتباط هستیم و همکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه فعال هستند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: وزارت امور خارجه نیز با تمام ظرفیت دیپلماسی که در اختیار دارد و از طریق همکاری با نهادهای بین المللی تلاش خواهد کرد که تمام حقوق حجاج ایرانی که در حادثه منا جان خود را از دست دادند، محقق شود و حتما دولت این کار را تا آخر دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.