انتفاضه سنگ در برابر گلوله؛

اوج گرفتن درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی/فراخوان گروه‌های فلسطینی برای مقابله با صهیونیست‌ها

گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر قدس به اوج خود رسیده است.

عملیات شهادت طلبانه جدید فلسطینی‌ها/3 عملیات ظرف چند ساعت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری از عملیات شهادت طلبانه جدید (سومین عملیات) فلسطینی‌ها در "بیتاح تکفا" خبر داد.

همچنین شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد؛ "حماد محمد الجعبری" پس از حمله به یک نظامی صهیونیست نزدیک شهرک "کریات اربع"، شهید شد. در این عملیات، یک نظامی صهیونیست مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته منابع فلسطینی، نظامیان صهیونیست در کمال خونسردی الجعبری را هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند.

این دومین عملیات شهادت طلبانه در فلسطین، طی یک ساعت است.

پیش از این نیز یک جوان فلسطینی هنگام حمله به شهرک نشینان در شهر اشغالی قدس، از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شد. عملیات دوم بوسیله یک نوجوان 14 ساله انجام شد که نظامیان اشغالگر پس از مجروح کردن وی او را بازداشت کردند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد نه نفر با گلوله‌های جنگی و پلاستیکی نظامیان رژیم اشغالگر در درگیری‌های امروز در کرانه باختری رود اردن زخمی شده‌اند. پنج فلسطینی نیز در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب نابلس زخمی شدند.

از سوی دیگر درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین "بیت ایل" در شمال البیره تشدید شده است. 

خبرنگار شبکه تلویزیونی القدس گفت: نظامیان اشغالگر برای متفرق کردن جوانان فلسطینی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین "بیت ایل" در شمال البیره گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک می کنند. این در حالی است که درگیری بین فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر در این منطقه شدت گرفته است. 

 درحالیکه خبرنگاران سعی دارند تظاهرات فلسطینی ها را پوشش دهند، نظامیان رژیم اشغالگر به سوی آنان در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین بیت ایل، مایعات آلوده ای که بوی بسیار بدی دارد می پاشند تا از پوشش خبری تظاهرات فلسطینی ها جلوگیری کنند. 

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد گروههای فلسطینی اعلام کردند تصاویر تیراندازی به دختر فلسطینی در العفوله، نقطه آغاز انقلابی خواهد بود که شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر را در همه جا هدف قرار خواهد داد. گروههای فلسطینی در کرانه باختری از مردم فلسطین در کرانه باختری خواستند امشب را در خیابان ها و در مقابل ایست و بازرسی های اشغالگران سپری و با شهرک نشینان در همه جا مقابله کنند.

شش شهرک نشین صهیونیست که سوار خودرویی بودند در شمال کرانه باختری اشغالی با سنگ هدف قرار گرفتند و زخمی شدند که حال دو نفر از آن ها وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حدود 200 فلسطینی به کمتر از 100 متری حصار مرزی در شمال شرقی غزه رسیدند، سنگ پرتاب کردند و لاستیک های آتش زده را به سوی نیروهای اسرائیلی که در سوی دیگر مرز مستقر بودند، غلتاندند.

در پی درگیری شدید بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در منطقه کفر قدوم در قلقیلیه، 2 فلسطینی زخمی شدند.

در همین حال، سه جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق غزه زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد: یک نظامی صهیونیست در درگیری های منطقه العروب در الخلیل با سنگ هدف قرار گرفت و زخمی شد.

 تجمعی به نشانه همبستگی با قدس نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت اردن برگزار شد. نیروهای امنیتی اردن هنگام تلاش برای پایان دادن به این تجمع ده‌ها نفر را بازداشت کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار