شورای شهر در هفته‌ای که گذشت؛

از کاهش تعداد اعضای شورای شهر تا انتخاب تهران به عنوان شهر دوستدار کودک

تصویب طرح کاهش اعضای شورای شهر تهران از مهم‌ترین خبرهای شهری در هفته گذشته بود.

از کاهش تعداد اعضای شورای شهر تا انتخاب تهران به عنوان شهر دوستدار کودکبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاهش تعداد اعضای شورای شهر، تصویب آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار کودک، انتقاد  به عدم راه‌اندازی سرویس مدارس استثنایی و حضور کودکان کار در ساختمان بهشت شورای شهر از جمله مهم‌ترین عناوین خبری هفته گذشته بود که در ادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشتم.

* تصویب مصوبه کاهش اعضای شورای شهر از سوی مجلس

به طور حتم تصویب طرح کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران از 31 نفر به 21 فرد مهم‌ترین خبری بود که در حوزه شهری در این هفته مطرح شد و موردانتقاد اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

ابولفضل قناعتی عضو کمیسیون  حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با انتقاد از تصمیم نمایندگان مجلس اظهار کرد: آیا جمعیت تهران کم شده یا وسعت شهر تهران کاهش یافته که نسبت به کاهش تعداد اعضای شورای شهر تصمیم‌گیری کرده‌اند.

شجاع پوریان عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور یکصد و‌نود‌ و‌ یکیمن جلسه علنی شورای در انتقاد به طرح مجلس گفت: اتفاقا من بر این نظر هستم که باید نمایندگان مجلس 15 نفر باشند و تعداد اعضای شورای شهر بیشتر از نمایندگان مجلس باشد، اما متاسفانه در حال حاضر برعکس است که امیدوارم مورد بررسی قرار گیرد.

* توصیب آیین‌نامه مصوبه به شهر دوستدار کودک

در جلسه یکصد و نود و یکیمین جلسه علنی شورای اسلمی شهر تهران بررسی لایحه آیین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و نهایتا تصویب شد.

محسن سرخو عضو شورای شهر تهران در مخالفت با تصویب این طرح گفت: تهران را شهر دوستدار کودک نمی‌دانم با توجه به آلودگی هوا و کودکانی که در سرچهارراه‌ها مشاهده می‌کنیم نمی‌توان عنوان کرد تهران شهر دوستدار کودک است.

* انتقاد به عدم راه‌اندازی سرویس مدارس استثنایی

الهه راستگو عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور با بیان اینکه در آستانه روز نابینا هستیم؛ بیان کرد: علی‌رغم آغاز سال تحصیلی و وعده‌هایی که داده شده بود هنوز سرویس مدارس استثنایی راه نیفتاده و علت آن را عدم تامین حقوق افراد ذکر کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار