کرمان؛

جان باختن 260 نفر در تصادفات شهرهای شمالی کرمان

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 260 نفر در تصادفات شهرهای شمالی این استان جان خود را از دست داه اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سرهنگ یوسف نجفی امروز در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 نفر بیشتر بوده است .

وی خاطرنشان کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 167 فقره تصادف منجر به فوت در شهرستانهای شمالی استان رخ داده که نیمی از آنها به دلیل واژگونی و خروج از جاده بوده است.

سرهنگ نجفی، سرعت غیرمجاز و غیر مطمئنه ، بی توجهی به جلو ، خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین دلایل این تصادفات عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بیشتر واژگونی ها در مسیرهای بیابانی و بدون تنوع رخ می دهد و واژگونی در مسیرهای کوهستانی کمتر است .

سرهنگ نجفی با بیان اینکه در 30 درصد تصادفات 6 ماهه نخست امسال موتورسیکلتها نقش داشته اند، یادآور شد: در این مدت 352 فقره تصادف با موتورسیکلت ها رخ داده که 25 نفر فوت کرده اند و 460 نفر نیز مجروح شده اند .

وی بیشترین عامل در تصادفات را مربوط به خودروهای سواری با 58 درصد و موتورسیکلتها با 14 درصد ذکر کرد و گفت: محورهای کرمان ـ بم، کرمان ـ سیرجان، کرمان ـ رفسنجان و انار ـ شهربابک به ترتیب حادثه خیز ترین محورهای استان گزارش شده اند .

سرهنگ نجفی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 117 جلد گواهی نامه به دلیل رسیدن نمره منفی آنها به 30 نمره بایگانی شده، افزود: در همین مدت 7 هزار و 500 دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف شده که خلافی خودروها بالای یک میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تصادف ، شمال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.