تبریز؛

منطقه آزاد ارس پل اقتصادی دوستی ایران و نخجوان

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ازمنطقه آزاد ارس به عنوان ظرفیتی بزرگ برای تامین نیازهای کشورهای همسایه نام برد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛واصف طالب اف در دیدار هیات اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ارس اکنون نامی شناخته شده است وجود صنایع فعال و قدرتمند در حاشیه رود ارس نشانه رشد اقتصادی ایران و تامین کننده بسیاری از نیازهای اساسی کشور های همجوار و نیز جمهوری خودمختار نخجوان برشمرد.

وی توسعه مناسبات دو جانبه را در بخشهای مختلف از جمله صنعت، خدمات فنی مهندسی، تجارت و گردشگری تفریحی و سلامت را خواستار شد.

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان با ابراز خرسندی از روند روبه رشد منطقه آزاد ارس گفت: نخجوان آمادگی دارد در کشور دوست و همسایه ایران سرمایه ها را به ارزش افزوده تبدیل کند و از این ظرفیت در تامین نیاز های کشورهای همسود استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به نقش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم روابط دو جانبه گفت: منطقه شمال غرب ایران به خصوص استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ظرفیت های لازم برای همکاری های دوسویه را با نخجوان مهیا کرده اند که در این زمینه نقش کنسولگری ایران بسیار چشمگیر است.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز در این دیدار با بیان اینکه دروازه های ایران بیش از گذشته به روی تجار و فعالان اقتصادی گشوده است گفت: در حال حاضر در اغلب مناطق ایران اسلامی سرمایه گذاران خارجی با امنیت خاطر سرمایه های خود را به ارزش افزوده تبدیل می کنند.

محسن خادم عرب باغی افزود: منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران از پیشتازان جذب سرمایه های خارجی به حساب می آید بطوریکه در حال حاضر بیش از 15 مجموعه تولیدی از کشورهای مختلف با شرایط ویژه منطقه آزاد، کالاهای تولیدی خود را به ایران و کشورهای همسایه صادر می کنند.

وی با اشاره به توسعه و تحکیم روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان نقش بازرگانان و فعالان اقتصادی در افزایش سرمایه گذاری ها را مهم دانست و گفت: فعالان اقتصادی دو طرف با اشتراک گذاری ظرفیت های تولیدی و صنعتی می توانند مبادلات تجاری و مالی را در دو کشور بهبود ببخشند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: نخجوان مهمترین پل ارتباطی ایران و روسیه است و ما می توانیم با اطمینان و با کمترین هزینه کالاهای خود را به بازار 300 میلیونی این کشور صادر کنیم و در مقابل منطقه آزاد ارس می تواند برای این کشور در همین راستا خدمات لازم را ارائه دهد.

عرب باغی اشتراک های فرهنگی و مذهبی و شناخت مردم و مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان از همدیگر را زمینه توسعه صنعت گردشگری در دو کشور عنوان کرد و افزود: زیرساخت های گردشگری در منطقه آزاد ارس برای پذیرایی از مهمانان خارجی و علاقمند به آثار طبیعی و تاریخی فراهم شده و این منطقه هر هفته میزبان صدها گردشگر داخلی و خارجی است.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس به همراه هیاتی 25 نفره شامل معاون وبرخی مدیران اقتصادی، فرهنگی جمعی از سرمایه گذاران به مدت 2 روز از چهاردهم و پانزدهم به نخجوان سفر کرده بودند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.