اصفهان؛

فرهنگ عاشورا" از لنز دوربین عکاس جوان کاشانی قاب شد

نمایشگاه عکسی از هنرمند جوان یاسر یزدانی با عنوان "فرهنگ عاشورا" درحسینیه نخل صدره و سرفره مرکز هیئت نخل حسینی کاشان برپا شد.

فرهنگ عاشورابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیر فرهنگ سرای فیض سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران گفت: 16 تابلو عکس از این هنرمند جوان با هدف تلفیق هنر با شعائر مذهبی و عاشورائی، استفاده از ابزار هنر در معرفی فعالیت های فرهنگی و هنری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

محمد رضا گل سرخی با اشاره به تصویر کشیدن فرهنگ عاشورا در منظر هنر توسط این عکاس افزود: در واقع تابلو عکس ها به نوعی با نمادها و نشانه های عاشورایی عجین شده و تصاویری از عزاداری و سوگواری حسینی مردم منطقه کاشان و آران وبیدگل، نوحه سرائی،تعزیه خوانی و خیمه سوزی در ایام محرم را به تصویر کشیده است.

وی اظهارداشت:یاسر یزدانی متولد سال 1363 است که تاکنون فعالیت هایی چون حضور در نمایشگاه های گروهی و انفرادی عکاسی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

گفتنی است سوگواره وارثان نینوا در قالب گردهمایی مداحان و شاعران آئینی منطقه کاشان به همت فرهنگ سرای فیض سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری کانون مداحان و شعرای آئینی منطقه کاشان و فرماندهی نیروی انتظامی در حسینیه نخل صدره و سرفره برگزارشد.

مرثیه خوانی،نوحه خوانی،تجلیل از خانواده های سه تن از مداحان شهید، سخنرانی پیرامون عزاداری سنتی و ترویج مداحی عالمانه در برابر بدعت های در حال گسترش و آسیب شناسی رویکردهای غیر عالمانه به مفاهیم عاشورا توسط حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی و برپائی نمایشگاه عکس از جمله برنامه های این سوگواره بود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: فرهنگ ، عکاس ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.