تیم پزشکی، جان پسر دو ساله قزوینی را نجات داد

پسر بچه دو ساله‌ای که با خوردن آب جوش، دچار دیسترس تنفسی شدید شده بود، با اقدام به موقع پزشکان و پرستاران اورژانس مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، نجات یافت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استان قزوین دکتر علی علیزاده، رییس مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی گفت: غروب روز 13 مهر 1394 والدین پسر بچه دو ساله‌ای وقتی متوجه شدند که کودکشان، آب جوش نوشیده است، سراسیمه او را به مرکز آموزشی - درمانی قدس رسانده بودند و از آن جا که مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی، به عنوان مرکز تخصصی سوختگی استان می‌باشد، با توصیه کادر درمانی مرکز یاد شده، کودک را به این مرکز رساندند.

دکتر علیزاده با اشاره به این که هنگام پذیرش این کودک در مرکز، وی دچار دیسترس شدید تنفسی بود که زندگی بیمار را تهدید می کرد؛ گفت: با اقدام سریع تیم پزشکی اورژانس، کودک، زندگی دوباره یافت و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تحت تهویه مکانیکی و مراقبت می‌باشد.

شایان ذکر است، طبق اعلام دکتر ناهید یزدی، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه، نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که حوادث و سوانح، مهم‌ترین علت مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماهه استان قزوین در شش ماه اول سال 1393 بوده است.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار