تبریز؛

غیر اقتصادی بودن انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه

مدیرعامل آب و منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد : اجرای طرح انتقال آب رود خانه ارس به دریاچه ارومیه توجیه اقتصادی ندارد چرا که غلظت شوری و نمک دریاچه ارومیه بسیاربالاست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هاشمی گفت :به علت شیرین و قابل شرب بودن آب رودخانه ارس ، امکان انتقال آب از ارس به تبریز وجود دارد و تا سال 1420 انتقال آب ارس به تبریزباید با رعایت حق آبه انجام شود و اولویت اول تامین نیاز آبی 2 میلیون شهروند تبریزی است .

مدیرعامل آب و منطقه ای آذربایجان شرقی افزود : به علت محدودیت منابع آبی انتقال آب از تبریز به دریاچه ارومیه در قالب پساب تصفیه خانه ها انجام خواهد شد که بخشی از این پساب نیز دردریاچه ارومیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آب های زیرزمینی آذربایجانشرقی گفت : سیاست دولت تعادل بخشی آب های زیرزمینی است و برای بهبود آب های زیرزمینی راهکارهایی همچون مسدود کردن چاههای غیرمجاز ، جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز ، نصب کنتور هوشمند بر چاههای مجاز کشاورزی اعمال می شود .

هاشمی همچنین،راه اندازی اکیپ های گشت و کنترل برای برخورد با متخلفان حوزه آبریز دریاچه ارومیه مراغه و ملکان و بناب و آذرشهر و اسکو را از دیگر راهکارهای حفظ منابع آبی دریاچه ارومیه دانست .

وی با اشاره به وجود تعداد 30هزار چاه آب در آذربایجان شرقی گفت : برداشت ها ی غیر مجاز و اضافه موجب افت شدید منابع آبی استان به ویژه در شهرستان های شبستر و مرند شده است.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.