روسیه در تلاش برای تحریم یاهو

روسیه صفحه‌ای از یاهو را به دلیل نقض قوانین این کشور حذف کرد و برخی مقامات این کشور اظهار کردند امکان دارد روسیه دسترسی به تمامی خدمات یاهو را نیز ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرویس نظارتی مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات فدرال روسیه به نام «Roskomnadzor» قصد دارد دسترسی به بیشتر خدمات شرکت یاهو را ممنوع کند.

چندی پیش یاهو، ویدئویی در مورد پروپاگاندای داعش منتشر کرد و سرویس نظارتی روسیه از این شرکت خواست تا این ویدئو را حذف کند. بعد از امتناع یاهو از پاسخ، روسیه دسترسی به صفحه‌ ویدئوی مذکور را ممنوع کرد. حتی برخی مقامات این کشور اظهار کردند امکان دارد روسیه دسترسی به تمامی خدمات یاهو را نیز ممنوع کند.

چندی پیش نیکولای پتروشف (Nikolai Patrushev)، دبیر شورای امنیت روسیه، اظهار کرد برخی نرم‌افزارهای جاسوسی در سامانه‌های اطلاعاتی دولتی روسیه یافت شدند. روسیه در مورد شرکت مانند گوگل و توییتر و شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌ا‌پ نیز معتقد است که آن‌ها موجب آسیب به امنیت ملی روسیه می‌شوند.

ولادیمیر پوتین نیز شرکت‌های خدمت رسان اینترنتی را ملزم کرده است تا اطلاعات کاربران روسی را ذخیره کنند. همچنین وی اجازه‌ی بلوکه کردن وب‌گاه‌هایی را که بدون جواز فعالیت می‌کنند، صادر کرده است.

شایان‌ذکر است سرویس نظارتی مذکور، دسترسی به محتواهای اینترنتی را که با قوانین روسیه مخالف باشند ممنوع می‌کند؛ مانند ممنوعیت دسترسی به صفحه‌ی ویکی‌پدیا به دلیل آموزش تولید نوعی ماده‌ی مخدر یا وب‌گاه‌هایی که سیاست روسیه را در اوکراین نقد می‌کنند.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار