وزير کشور آلمان: برای پذيرش آوارگان باید سقف تعیین شود

توماس دو میزیر تاکید کرد برلین باید در خصوص پذیرش شمار پناهندگان، حد مشخصی تعیین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز، «توماس دومیزییر» وزیر کشور آلمان روز دوشنبه تاکید کرد دولت باید در خصوص شمار مهاجران و پناهندگانی که می تواند پذیرش کند، حد و مرز مشخصی تعیین کند.

وزیر کشور آلمان در واقع با تاکید بر ضرورت تعیین سقف پذیرش آوارگان در آلمان، فشارهای موجود بر آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور را در خصوص بحران آوارگان تشدید کرد. 

این در حالی است که ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان نیز شب گذشته خواستار تعیین و تصویب حدود مشخصی در زمینه پذیرش آوارگان در این کشور شده بود.

بر این اساس هجوم بدون سابقه آوارگان به آلمان که از چند ماه پیش آغاز شده، نگرانی جدی مسئولان مناطق و ایالتهای این کشور را برانگیخته است چرا که بیم آن دارند با کمبود منابع لازم برای پذیرش آوارگان روبرو شوند.

طبق سند محرمانه ای که روز دوشنبه در مطبوعات آلمان منتشر شد، مسئولان محلی آلمان بیم آن دارند که شمار بالای متقاضیان پناهندگی فشارهای موجود بر مناطق مختلف آلمان و دولت های محلی را تشدید کند و حتی فروپاشی نظام پذیرش آوارگان را در این کشور به دنبال داشته باشد.

وزیر کشور آلمان که در نشستی علنی در اشتوتگارت سخن می گفت، تصریح کرد با توجه به نگرانیهای موجود لازم است که ما شمار آوارگانی را که می توانیم پذیرش کنیم محدود سازیم و در این زمینه توازن ایجاد کنیم چرا که ظرفیت های کشور برای پذیرش آوارگان محدود است.

این مقام آلمانی خاطر نشان کرد تصویب یک سقف در زمینه پذیرش آوارگان می تواند موجب شود افکار عمومی به بحران مهاجران به عنوان یک فرصت نگاه کنند تا به عنوان یک چالش.

وی همچنین خواستار آن شد که در سطح اروپا نیز برای پذیرش آوارگان سقفی مشخص شود و سهمیه مشخصی نیز برای هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعیین شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار