سخنگوی کاخ سفید: داعش برای منافع ما در دنیا تهدید کننده است

جاش ارنست اعلام کرد: تهدید آمیز دانستن داعش، نقطه اشتراک مواضع آمریکا با مواضع کشورهایی مثل روسیه و ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: تهدید آمیز دانستن داعش و ضرورت گذار سیاسی در سوریه نقطه اشتراک مواضع آمریکا با مواضع کشورهایی مثل روسیه و ایران است.

جاش ارنست در ادامه نشست خبری خود در کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه نقطه اشتراک مواضع آمریکا با روسیه و ایران در خصوص سوریه چیست، گفت: هم آمریکا و هم روسیه درک می کنند که داعش چه تهدید زیادی است. 

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما می دانیم که این تهدید نه تنها برای منطقه بی ثبات کننده است، بلکه برای منافع ما در دنیا هم تهدید کننده است. این یک نقطه مشترک است.

رئیس جمهور آمریکا نگران راهبرد روسیه در دنبال کردن این اولویت است.

وی افزود: نکته دوم این است که درباره ضرورت گذار سیاسی در سوریه نقطه اشتراک وجود دارد. 

روس ها اذعان دارند که سوریه راه حل نظامی ندارد. رئیس جمهور آمریکا هم چنین چیزی را گفته است. پس اینکه باید یک گذار سیاسی در سوریه وجود داشته باشد، نقطه شروع مذاکرات است. 

ما همچنین گفته ایم که درباره اینکه گذار سیاسی چگونه باشد، اختلاف نظر داریم. رئیس جمهور اسد مشروعیت ریاست بر سوریه را از دست داده است چون مردم سوریه به وی اعتماد ندارند. 

اکثر مردم سوریه در مکان هایی زندگی می کنند که رژیم اسد آنجا را هدف قرا داده است. پس ممکن نیست که اسد دست کم به شکل کنونی، بر کشور سوریه ریاست کند. ما همچنین تاکید می کنیم که گذار سیاسی در سوریه ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
اتفاقا داعش برای منافع شما و تجزیه نقاط حساس طراحی شده وگرنه اگه تهدید بود که کلکش رو پیش از این کنده بودید.دیگه حناتون برای جهان رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
و یه نستعبن

وقتی در دنیا هر چه می کاریم درو می کنیم به ساحنار با حکمت هستی توجه کنیم و بدانیم که فرموده اند : الدنیا مزرعه الاخره

مزرعه سبز فلک دیدم و داس مه نو یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو (حافظ شیراز)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخ آمریکا دروغ نگو
Spain
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
آمریکا اگر عرضه دارد با داعش نبرد کند . این ائتلاف نمایشی اش به هیچ دردی نمیخوره . باز به پوتین که وارد میدان مبارزه با داعش شده
آخرین اخبار