الحره:

نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور بررسی پیامدهای حوادث اخیر قدس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوق العاده کابینه امنیتی این رژیم را به منظور بررسی پیامدهای امنیتی حوادث اخیر قدس برگزار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز نشست فوق العاده کابینه امنیتی این رژیم را به منظور بررسی پیامدهای امنیتی حوادث اخیر قدس برگزار می کند.

ارتش این رژیم یک نوجوان فلسطینی را در کرانه باختری به قتل رسانیده است، این در حالی است که در پی افزایش تنش ها میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی براثر کشته شدن 4 اسرائیلی در روز پنجشنبه گذشته به دست فلسطینیان، رویارویی هایی میان سربازان اسرائیلی و جوانان فلسطینی در بسیاری از شهرها و روستاهای فلسطینی نشین این منطقه جریان دارد.

آخرین آماری که هلال احمر فلسطین درباره نتایج تنش های اخیر میان نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینیان براثر کشته شدن چهار اسرائیلی در روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده حاکی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دست کم 456 نفر از فلسطینیان است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با مقامات امنیتی این رژیم وعده داده است، تدابیر لازم را برای متوقف کردن آنچه تروریسم نامید، به عمل آورد. 

این تدابیر شامل تخریب منازل عوامل اجرای این حملات و تقویت نیروهای امنیتی در کرانه باختری و قدس می شود. جنبش حماس، از زبان سخنگوی خود، آنچه را که تنش آفرینی اسرائیل نامید، محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست مانع از ادامه این تنش آفرینی ها بشود.

ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود حملاتی را به منازل فلسطینیان در نابلس انجام داده و افرادی را در چارچوب حمله نظامی مستمر با هدف تحت پیگرد قراردادن کسانی که آنها را آشوب طلبان توصیف می کند، بازداشت کرده است. 

این در حالی است که ممنوعیت ورود فلسطینیان به قدس شرقی وارد هشتمین روز خود شده است.

خبرگزاری فلسطینی، در گزارشی اعلام کرد: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، با وی درباره افزایش تنش ها در اراضی فلسطینی گفتگو کرده است. 

عباس در این گفتگو ها خواستار تسریع در حمایت بین المللی از ملت فلسطین، پیش از خارج شدن اوضاع از کنترل شده است. این در حالی است که در روزهای گذشته، صداها به هشدار در خصوص تشدید درگیریها بلند شده است. 

فلسطینیان و برخی از مخالفان اسرائیلی در این رابطه درخصوص خطر آغاز انتفاضه سوم هشدار داده اند.

در ادامه این گزارش، یحیی قاسم خبرنگار شبکه در تل آویو در گفتگویی مستقیم در رابطه با نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و مهمترین نتایجی که از آن انتظار می رود، گفت: قرار است عصر امروز پس از پایان عید عرش یهودیان، نشست کابینه امنیتی به ریاست نتانیاهو برگزار شود این نشست روی تدابیری که اسرائیل به منظور تشدید فشار بر فلسطینیان و اعمال محدودیت های بیشتر با هدف کاهش اقدامات خشونت آمیز و به گفته وی اقدامات تروریستی فلسطینیان باید اتخاذ کند، تمرکز خواهد کرد. ولی به هر حال، دیروز نیز نتانیاهو بلافاصله پس از بازگشت از نیویورک نشستی را با روسای ادارات و بخش های امنیتی به منظور بررسی تحولات میدانی، برگزار کرد.

مسئله مطرح در اینجا صدها زخمی فلسطینی و همچنین کشته شدن یک جوان فلسطینی در طولکرم است. مسئله دیگر آن است که این صرفا نیروهای اسرائیلی نیستند که به رویارویی با فلسطینیان می پردازند، بلکه شهرک نشینان صهیونیست هم تعرضات نظام مند و برنامه ریزی شده ای علیه آنها در مناطق اصلی کرانه باختری و همچنین مناطق مختلف دیگر و حتی در شهر یافا در نزدیکی تل آویو انجام می دهند. 

تندروهای یهودی در این شهر به مسجد حسن بیک یورش بردند و خساراتی به آن وارد کردند. این مسئله موجب واکنش نمایندگان عرب کنست شد و آنها ضمن محکوم کردن این اقدامات، تاکید کردند دولت نتانیاهو این شهرک نشینان را علیه عرب ها و فلسطینیان تحریک می کند. 

این در حالی است که دولت رژیم صهیونیستی می گوید: علت خشونت های جاری اقدامات تحریک آمیز تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف کسب دستاوردهای سیاسی است. اما در مجموع می توان گفت تنش ها اکنون در اطراف مسجد الاقصی در شدیدترین حالت خود جریان دارد و علت آن هم یورش های یهودیان تندرو به صحن های مسجد الاقصی است. 

به ویژه آن که آنها در دو روز آینده که قصد دارند آداب و رسوم دینی خاص خود را در صحن این مسجد شریف به جا بیاورند، بنابراین تلاش های زیادی برای رفتن به صحن دیوار ندبه (براق) به عمل می آورند، اما به هرحال پلیس و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حضور خود را در اطراف مسجد الاقصی افزایش داده اند و یگان های ویژه را در داخل خیابان ها و کوچه های بخش قدیمی قدس مستقر کرده اند. 

بعلاوه در مناطق تماس مانند روستای العیسویه که دیروز فادی علون جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها شهید شد، نیروهای رژیم صهیونیستی حضور گسترده ای دارند. 

در این روستا و دیگر روستاهای مجاور آن، در قدس شرقی مانند اناطه، سورباهر و سایر مناطق، درگیریهایی میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی رخ داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار