آیت‌الله حائری شیرازی در کنفرانس "سکوت صلح":

امنیت حاکم بر آمریکا نظامی و سیاسی است نه حقوقی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امنیتی که در آمریکاست امنیت حقوقی نیست. بلکه امنیت نظامی، سیاسی و فشاری است و این امنیت، امنیت ظالم است نه مظلوم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در کنفرانس بین‌المللی "سکوت صلح" که صبح امروز(دوشنبه)  در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهارداشت: بسیاری تصور می‌کنند که باید اول امنیت و پس از آن عدالت باید برقرار شود درحالیکه اشتباه می‌کنند چرا که امنیت وسیله‌ای برای استعمار خواهد شد و حرف اول تمام استعمارگران، نظم و امنیت است اما این نظم، نظم و امنیتی که منافع مردم را تامین کند، نیست بلکه نظمی است که  امنیت حاکمیت آنها را تامین کند. 

وی در ادامه افزود: اگر 95 درصد جامعه به حق خود قانع باشند، آرام می‌گیرند و می‌توان با 5 درصدی که به حق خود قانع نیستند، امنیتی برخورد کرد ولی باید مسائل و مشکلات 95 درصد جامعه به صورت حقوقی حل شود نه به صورت امنیتی لذا باید عدالت را تامین کنیم تا امنیتی که به وجود می‌آوریم، امنیت نظامی نباشد و امنیت مدنی باشد.

** اگر عدالت و امنیت برقرار شد، بستر آزادی فراهم می‌شود

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حق اول انسان، عدالت است و همه انسان‌ها از حقوق مساوی برخوردارند، حق دوم انسان امنیت است و حق سوم آزادی است؛ اگر عدالت و امنیت برقرار شد، بستر آزادی فراهم می‌شود و اولین مایه احترام به انسان آزاد بودن در انتخاب است. 

عضو مجلس خبرگان حق چهارم انسان را کرامت انسانی دانست و گفت: حق پنجم محبت و عشق است و وقتی عشق وجود ندارد، حیات نیست. 

ادامه داد: در آمریکا که سمبل آزادی است و پرچم دموکراسی را برافراشته، وضعیت چگونه است؟ آیا این دروغ است که در آمریکا یک درصد مردم، 99 درصد دارایی دارند و 99 درصد مردم مجموعا یک درصد ثروت بیشتر ندارند؟ اگر دروغ است آمار بدهند و دارایی مردم و یک درصد جمعیت خود را اعلام کنند. 

** امنیت حاکم بر آمریکا نظامی است نه حقوقی

آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: امنیتی که در آمریکاست امنیت حقوقی نیست. بلکه امنیت نظامی، سیاسی و فشاری است و این امنیت، امنیت ظالم است نه مظلوم. 

وی با بیان اینکه در اسلام پول کار نمی‌کند، افزود: آنچه در جامعه می‌گذرد این است که  تمام موسسات بانکی بدون تبدیل شدن پول به کالا سود می‌برند ولی در اسلام پول کار نمی‌کند پول‌های امروز که تولید ناخالص ملی را پشتوانه پول می‌کنند به راحتی بیماریهای عضوی اقتصادی را به وجود می‌آورد و پول بیمار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به جنگ آمریکا و ژاپن گفت: جنگ آمریکا و ژاپن جنگ هسته‌ای نبود ولی آمریکا از قدرت هسته‌ای سوءاستفاده کرد و دو شهر ژاپن را از بین برد. حالا آمریکا با این تفاسیر، پرچمدار مبارزه با تروریسم و تامین آزادی است؟ این حرف از شوخی‌های عالم است.

** تمدن کشورهای دارای حق وتو توحش است

آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد:‌در سازمان ملل که ظاهرا مظهر تمدن است، 5 کشور مسلح به سلاح هسته‌ای نسبت به تهدید منافع‌شان حق وتو دارند ولی 200 کشور دیگر محلی از اعراب ندارند. یعنی حرف هندوستان، ژاپن و آلمان هیچ ارزشی ندارد. ما به این 5 کشور می‌گوییم که تمدن مبارک خودتان باشد؛ این توحش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متمدن کسی است که مواظب خودش باشد و به حقوق دیگران تجاوز نکند. این موضوع در حکومت‌ها مصداقی ندارد ولی جمهوری اسلامی‌ می‌خواهد اینگونه باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار