پیشنهاد به دولت برای اختصاص 3 میلیارد دلار جهت ایمن‌سازی مدارس + تصاویر

به دولت پیشنهاد داده‌ایم سه میلیارد دلار برای ایمن سازی مدارس ناایمن به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  در حاشیه اجلاس مدارس ایمن علی اصغر فانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش تونس ضمن اشاره به اینکه در ایران بیش از یک میلیون فرهنگی،13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند گفت: ما پس از انقلاب تحولات خوبی را در آموزش و پرورش شاهد بودیم از جمله این تحولات آموزش دختران توسعه آموزش و عدالت آموزشی، در سراسر کشور بوده است. 

وی از دیگر اقداماتی که بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است را ایجاد فضای شاد و توجه اکید به تربیت بدنی نام برد و خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ گفتگو در دانش‌آموزان و تقویت درس انشا از دیگر اقدامات مهمی است که در ایران انجام دادیم. 

وزیر آموزش و پرورش ایران در زمینه تعلیم و تربیت نیازمند تحولاتی مبتنی بر دستاوردهای انقلاب بودیم و در همین راستا سند تحول بنیادین ایجاد شده است. 

وزیر آموزش و پرورش تونس نیز در خصوص وضعیت آموزش و پرورش کشور خود و ایران گفت: در تونس 11 میلیون جمعیت با دو میلیون دانش‌آموز و 400 هزار دانشجو در مقاطع بالاتر وجود دارد. 

وی درخصوص پوشش مدارس برای آموزش گفت: قبل از انقلاب تونس تعداد دانش‌آموزان در مدارس بیشتر بود اما به دلیل مشکلات به وجود آمده در انقلاب تعداد دانش‌آموزان کاهش یافت و در صدد هستیم که این وضعیت را با وجود فضای آرامی که به تدریج در کشور حاکم می‌شود بهبود ببخشیم. 

وزیر آموزش و پرورش تونس با اشاره به این موضوع که مدارس در این کشور اجباری است و از سن 6 سالگی کودکان به مدرسه باید بروند گفت: ایران و تونس نقاط مشترک بسیاری دارند و با توجه به تمدن دیرینه این دو کشور خواستار این هستیم تا تعاملات بیشتری در زمینه های مختلف بویژه آموزش و پرورش داشته باشیم و از تجربیات ایران استفاده کنیم.

وی همچنین از وجود کتابی نظیر سند تحول بنیادین در کشور خود خبر داد و گفت: کتابی با نام کتاب سفید در تونس تدوین شده است که سیاست‌های جدید کشور و بویژه مسائل آموزشی در آن مطرح گردیده است. 

در پایان این گفتگو فانی از آمادگی کامل برای افزایش تعاملات با تونس در زمینه آموزشی خبر داد. 

دیدار فانی و معاون وزیر کل سازمان ملل در امور کاهش بلایا 
در حاشیه نشست مدارس ایمن علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با والستروم معاون دبیر کل سازمان ملل در امور کاهش بلایا دیدار داشت در طی این نشست فانی در خصوص اقدامات آموزش و پرورش ایران گفت: اعتقاد داریم دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی جامعه‌اند و باید در خصوص تامین بهداشت جسمی و روحی آنها تلاش کرد تا برای زندگی در جامعه و ایجاد تخصص‌های مورد نیاز آماده شوند. 

پیشنهاد به دولت برای اختصاص سه میلیارد دلار جهت ایمن‌سازی مدارس ناایمن
وی همچنین از تحصیل 408 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کشور خبر داد و گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تحصیلی جدید حتی افرادی که به صورت غیر قانونی در کشور وجود داشتند امکان تحصیل در مدارس را خواهند داشت.

در این نشست والستروم نیز از اقدامات آموزش و پرورش ایران تجلیل  کرد و خواستار ارائه تجربیات ایران به سایر کشورهای حاضر در این نشست شد.

پیشنهاد به دولت برای اختصاص سه میلیارد دلار جهت ایمن‌سازی مدارس ناایمن
فانی با توجه به این موضوع اعلام آمادگی کامل برای ارائه تجربیات به سایر کشورها را اعلام کرد و گفت: ما حتی خواستاراین هستیم که در صورت امکان دبیرخانه‌ای دائمی و یا نمایندگی از سوی سازمان ملل در کشور ایجاد شود . 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به ایمن سازی به دو اقدام مهم اشاره کرد و گفت: در دوران وزارت شهید رجایی درآمد نفتی یک روز کشور به ساخت مدارس اختصاص داده شد و در سال 2005 نیز براساس مصوبه دولت 4 میلیارد دلار بودجه برای ایمن سازی مدارس در نظر گرفته شد.

پیشنهاد به دولت برای اختصاص سه میلیارد دلار جهت ایمن‌سازی مدارس ناایمن

فانی در پایان این گفتگو خواستار شد تا در سال آینده در حاشیه اجلاس نیویورک به بحث مدارس ایمن توجه شود چرا که در اجلاس‌های اینچنینی طرح ایده‌ها می‌تواند به نقشه راهی تبدیل گردد.


افزایش اعتبارات برای ایمن سازی مدارس 
علی اصغر فانی در حاشیه اجلاس مدارس ایمن گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از این به بعد سعی بر این است تا برای یک سوم باقی مانده از مدارس که نیازمند ایمن سازی هستند بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به گشایشی که در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شده است امیدواریم این بودجه افزایش پیدا کند و تا کنون نیز پیشنهاد افزایش بودجه برای ایمن سازی مدارس را مطرح کرده‌ایم. 

فانی در خصوص این بودجه گفت: مبلغ پیشنهادی ما حداقل سه میلیون دلار است.

وی همچنین در خصوص آموزش برای ایمن سازی نیز به این موضوع اشاره داشت که توجیه و آموزش دانش‌آموزان و معلمان باید مورد توجه قرار بگیرد و در حال حاضر مانورهای زلزله‌ای که در کشور برگزار می‌شود نمونه‌ای از این آموزشها است.

اقدامات نپال برای مقاوم سازی مدارس با مبتنی بر تجربیات ایران 

جادائو وزیر آموزش و پرورش نپال در اجلاس سران مدارس ایمن در خصوص وضعیت این کشور و ایمن سازی مدارس گفت: دانش آموزان یکی از ارزشهای جدایی ناپذیر جامعه هستند و باید به بحث ایمن سازی مدارس بسیار توجه شود البته این ایمن سازی فقط شامل دانش‌آموزان نیست بلکه تمامی افراد جامعه را شامل می‌شود و در واقع مدارس به عنوان پناهگاهی برای تمامی افراد جامعه در زمان بروز بلایای طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین در خصوص وضعیت ایمن سازی در نپال گفت : بعد از زلزله شدیدی که در نپال رخ داد سیاستهایی تدوین گردید تا صدمات کاهش یابد از جمله این سیاست‌ها مقاوم سازی در مدارس و ارائه چارچوبی برای کاهش حوادث ایجاد شده است. در واقع در طراحی مدارس سیاست ها و آئین نامه‌ای تدوین کردیم تا کمترین آسیب را بر حوادث طبیعی داشته باشیم و دراین امر تنها کیفیت کار مورد توجه قرار گرفته و هزینه آن مطرح نبوده است. 

پیشنهاد به دولت برای اختصاص سه میلیارد دلار جهت ایمن‌سازی مدارس ناایمن

وزیر آموزش و پرورش نپال تصریح کرد : ابتکارات دولتی برای تاسیس مدارس ایمن با ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی مناسب در جهت کاهش مخاطرات تدوین شده است. 

وی با اشاره به این موضوع که خواستار استفاده از تجربیات ایران برای مانور زلزله و دیگر اقدامات برای کاهش مخاطرات طبیعی هستند گفت: ارائه امکانات در راستای بهداشت و سلامت دانش‌آموزان نیز بسیار مورد توجه است وهدف این است که محیطی ایمن برای دانش‌آموزان فراهم گردد و در همین راستا مدارسی با این هدف تاسیس شده است. 


انتهای پیام/  





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار