شیراز؛

لزوم افزایش غذاهای حاوی فیبر در سالمندان

افراد بالای 60 سال بیش از سایرین مراقب تغذیه خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ كارشناس سلامت مركز بهداشت شهداي گمنام شيراز گفت: توجه به تغذيه در سنين بالاي 60 سال به دليل تغيير نيازهاي تغذيه اي بدن از اهميت بالايي برخوردار است.

منصوره زماني ادامه داد: نكته اساسي در برنامه غذايي، استفاده از گروه هاي مختلف غذايي با تاكيد بر كاهش مصرف چربي و نمک و افزايش مصرف غذاهاي پرفيبر است.

وی افزود: اضافه وزن و چاقي، فشارخون بالا، چربي خون بالا و ديابت از مشكلات شايع سنين بالای 60 سال است كه عمده ترين راه كنترل آن ها، تغذيه مناسب و پيروي از يک الگوي تغذيه اي صحيح است.

زمانی تصریح کرد: پيري فرايندي است كه متوقف نمي شود و تنها با داشتن يك زندگي سالم مي توان اين دوران را مطلوب و لذت بخش كرد.

كارشناس سلامت مركز بهداشت شهداي گمنام با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ابلاغيه سياست هاي كلي جمعيت، گفت: بند هفت این سیاست ها به فرهنگ سازي براي احترام و تكريم سالمندان، ايجاد شرايط لازم براي تأمين سلامت و نگهداري آنان در خانواده و پيش بيني ساز و كار لازم براي بهره مندي از تجارب و توانمندي سالمندان در عرصه هاي مناسب در رأس اهداف برنامه هاي اجرايي سلامت سالمندان اشاره کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.

هر ساله چهارم تا دهم مهرماه مصادف با هفته ملي سالمندان و روز جهاني سالمند است و امسال شعار "سالمندان، حاميان پويايي، بالندگي و جواني جمعيت" براي اين هفته انتخاب شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.