سرنوشت مبهم مرجان‌های خلیج فارس / مسئولانی که از جلسه کارگروهی خود خبر ندارند

مرجان‌های خلیج فارس طی دو سال اخیر با پدیده سفید شدن مواجه شده و هم‌اکنون تحت بررسی تیم کارشناسی و اشکافی می‌شوند.

سرنوشت مبهم مرجان‌های خلیج فارس / مسئولانی که از جلسه کارگروهی خود خبر ندارندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، 22 یا 23 روزی می‌شود که خبر سفید شدن مرجان‌های 7 جزیره خلیج فارس در رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته و این پدیده دو سال متوالی است که گریبان‌گیر این گونه‌های ارزشمند خلیج فارس ولی علت چیست؟ 
 
** مسئولانی که بی‌خبرند
 
امروز با پیگیری خبرنگار ما از روال کاری تیم کارشناسی اعزام شده با مسئول دریایی هرمزگان با پاسخ تعجب بر انگیزش روبرو شدیم که انگار اصلاً خبری از این فاجعه زیست بومی منطقه خود ندارد و در نهایت با اصرارهای خبرنگار ما و پیش کشیدن سخنان داوود میرشکار مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اعزام تیم کارشناسی جهت بررسی علت سفید شدن مرجان ها این مسؤول مربوطه تازه از موضوع خبردار شده و می گوید:بله در دست بررسی است و باید منتظر پایان کار بود. 
 
**مرجانهای 7 جزیره خلیج فارس درگیرند 
 
آبسنگ های مرجانی 7 جزیره خلیج فارس در حال سفید شدنی نامعلوم است داوود میرشکار مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: تیم های کارشناسی متشکل از متخصصان سازمان محیط زیست استانی برای رسیدگی موضوع به 7جزیره خلیج فارس از جمله  نایبند، خارک، خارکو،قشم،لارک،هنگام و چابهار اعزام شده اند. 
 
**و امَا علت احتمالی... 
 
به احتمال زیاد گرم شدن دمای آب عامل بروز سفید شدن آبسنگ های مرجانی خلیج فارس است. 
داوود میرشکار مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست دراین خصوص معتقد است: همزمان با گرم شدن آب و در همین فصل، سفید شدن مرجان ها در خلیج فارس در طی دوسال اخیر رخ داده و مجدداً با سردشدن هوا تعدادی از آنها احیا شده است. 
 
**کار تیم کارشناسی چگونه است؟ 
 
وقتی جویای نحوه‌ی کار تیم کارشناسی بودیم، متوجه شدیم که تیم مستقر در مناطق با عملیات غواصی، ابعاد و چگونگی سفید شدن آبسنگ‌‌‌های مرجانی را بررسی می‌کنند. 
 
**انتظار تا حصول نتیجه‌ی نهایی 
 
نتیجه ی نهایی پس از اجماع بررسی تیم کارشناسی هرجزیره به سازمان محیط زیست از سوی این سازمان اعلام خواهد شد ولی آنچه مشخص است تاثیر تغییر اقلیم و پدیده گرمایش زمین بر اکوسیستم‌های خشکی، جنگل‌ها و حالا بسیاری از گونه‌های آبزی دریایی کشورمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار