روزنامه صهیونیستی هاآرتص:

تداوم درگیریها در بیت‌المقدس نشانه ناکارآمدی سیاست‌های نتانیاهو است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از استمرار حملات در بیت‌المقدس به منزله بیهودگی سیاست‌های تل‌آویو یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ها‌آرتص در پایگاه اینترنتی خود به تحلیل تکرار مداوم حملات در بیت‌المقدس پرداخت و آن را درنتیجه اعمال سیاست‌های اشتباه و ناکارآمد "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دانست. 

در این گزارش آمده است: زمانیکه به بیت‌المقدس حمله می‌شود، پلیس اسرائیل بر تعداد نیروهای خود اضافه می‌کند تا با سرکوب معترضان به قائله خاتمه دهد. نیروهای پلیس تقریبا همیشه در این کار موفق می‌شوند و با متفرق کردن معترضان اوضاع را آرام می‌کنند. اما چرا هنوز یک روز از این ماجرا نگذشته باز هم شاهد یورش به مسجدالاقصی هستیم؟ بدون شک افزایش تعداد نیروهای پلیس می‌تواند بطور موقت اوضاع را آروم کند؛ ولی یک اقدام بازدارنده برای اجتناب از تکرار این یورش‌ها نیست.

هاآرتص ادامه داد: در جریان این سرکوب‌ها شاهد سوء‌قصدهایی به شهروندان اسرائیلی بودیم. شهرک‌های صهیونیست‌نشین بارها هدف پرتاب مواد ‌منفجره دست‌ساز از جمله کوکتل مولوتف قرار گرفت. در این میان چند فلسطینی کشته و 20 نفر مجروح شدند. این اوضاع شرایط ناامنی را برای هر دو طرف – اسرائیلی و فلسطینی – بوجود آورده است. چطور ممکن است در این شرایط بتوان بر سر میز مذاکرات صلح بازگشت؟ چگونه آینده دیپلماسی جدیدی را پیش روی جوانان فلسطینی ترسیم کنیم تا حاضر به ادامه مذاکرات شوند؟

این روزنامه صهیونیستی در پایان نتیجه‌گیری کرد: تمام نابسامانی پیش آمده درنتیجه اتخاذ سیاست‌های اشتباه و ناکارآمد تل‌آویو در دو حوزه داخلی و خارجی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار