نخستین کاروان راهیان نور عازم غرب کشور شدند

در آیینی با حضور فرماندار همدان، رییس قرارگاه راهیان نور، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران اجرایی نخستین کاروان راهیان نور به غرب کشور عزیمت کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل آموزش و پرورش همدان روز شنبه در این آیین گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 20 هزار نفر از همدان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور عزیمت می‌کنند.

عبدالرضا فولادوند افزود: یکی از مولفه‌هایی که باید دانش آموزان با حضور در مناطق عملیاتی از آن درس بگیرند ایثار و شهامت رزمندگان برای دفاع از میهن اسلامی است.

وی اضافه کرد: آنچه که موجب پیروزی رزمندگان در برابر دشمن بعثی با وجود نابرابر بودن تسلیحات و تجهیزات شد توجه به ارزش‌ها، تقوا و دینمداری رزمندگان بود.

وی بیان کرد: احیای ارزش‌های در جریان انقلاب اسلامی موجب شد نه تنها در جنگ تحمیلی توفیق یابیم بلکه دیگر دسیسه‌های دشمن بعد از پایان جنگ تاکنون نیز برملا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: ارزش‌های اسلامی توسط امام راحل احیا شد و این ارزش‌ها با گذر زمان به دیگر ملل جهان نیز تسری یافت.

وی اضافه کرد: دیگر ملت‌ها از جمله لبنان با الگو قرار دادن این ارزش‌ها در برابر رژیم جعلی صهیونیزم ایستادگی کرد و آن را شکست داد.

وی تصریح کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی دنبال خلع سلاح ایران است بنابراین نباید در مذاکرات روحیه انقلابی را از دست بدهیم.

فولادوند با ذکر دشمن درصدد تضعیف روحیه انقلابی ملت ایران است گفت: راه اندازی صدها شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی با هدف کمرنگ کردن ارزش‌ها است.

وی اضافه کرد: ارزش‌های حاکم بر دفاع مقدس باعث شد رزمندگان با تقوا و ایمان هشت سال زیر موشک‌های دشمن دوام آورده و دشمن بعثی و حامیان او را به زانو درآورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: فرهنگیان باید با الگو قرار دادن فرهنگها و ارزشهای جامعه اسلامی آنها را به نسل جدید جامعه آموزش دهند.

وی اضافه کرد: بازدید از مناطق عملیاتی و خواندن وصایا و دلنوشته شهدا فرصتی برای درک اخلاق رزمندگان و عملیاتی کردن سیره و منش آنان در زندگی اجتماعی است.

فولادوند تصریح کرد: اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور یک اردوی تفریحی نیست بلکه یک برنامه رزمی نمایشی برای ارتقای فرهنگ ایثار و انتقال ان به نسل سوم انقلاب است.

دختران دانش آموز مقطع متوسطه در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار