چرا در 25 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت؟

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه معتقد است روند تحولات حکایت از آن دارد که ما در آینده رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهیم داشت و این رژیم در مسیر فروپاشی و نابودی است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ «روند تحولات منطقه حکایت از آن دارد که در آینده رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت و مسیر این رژیم مسیر فروپاشی و نابودی است» این موضوع را سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد و ادامه داد: پیش بینی مقام معظم رهبری درباره آینده رژیم صهیونیستی مبتنی بر واقعیت ها و روندهای اصلی و حقیقی کنونی منطقه است و نباید آن را  امری ذهنی دانست.»
 
جوانی می گوید: انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را با چالش‌های گوناگونی مواجه کرد که در شرایط و تحولات امروز عرصه بین المللی و منطقه ای حامیان این رژیم مانند گذشته دیگر تمایلی در جهت حمایت بی چون چرا از آن ندارند.
 
این فرمانده نظامی تصریح می کند: اسرائیل به عنوان نماد سرمایه داری در مقابل محور مقاومت اسلامی شکست های سنگینی را متحمل شد به طوریکه امروز دیگر جرات حمله به جنوب لبنان و غزه را ندارد چون روند و تحولات منطقه به شکلی است که می داند شکست در انتظار آن خواهد بود.
 
در ادامه گفت وگوی سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه را با خبرنگار سیاسی میزان پیرامون تحولات منطقه و تنگناهای ایجاد شده برای رژیم صهیونیستی را می‌خوانیم:
 
رهبری درهفته های اخیر صحبت های را پیرامون نابودی رژیم اسرائیل طی 25 آینده  داشتند به نظر شما مبنای اصلی پیش بینی رهبری درباره این موضوع چیست؟
 
 پیش بینی مقام معظم رهبری درباره آینده رژیم صهیونیستی مبتنی بر واقعیت ها و روندهای  اصلی و حقیقی کنونی منطقه است که نباید آن را  امری ذهنی دانست؛ امروز در منطقه با واقعیت های روبه رو هستیم که اگر این واقعیت ها به  دقت مورد توجه قرار گیرد به چنین جمع بندی خواهیم رسید که  آینده روندهای منطقه رژیمی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.
 
بنابراین موضوعی که مقام معظم رهبری در رابطه با نابودی اسرائیل در کمتر از 25 سال فرمودند  موضوعی است که همه کارشناسان بین المللی  نیز بر روی آن اتفاق نظر داشته و آن را مطرح می کنند، حتی در برهه شرایط کنونی برخی ازاستراتژیست‌های رژیم صهیونسیتی به این مسئله کاملا واقف بوده و مسئله فروپاشی این رژیم در آینده کوتاه به صورت یک دغدغه دائمی برای آنها وجود دارد.
 
کدام روندهای حقیقی در منطقه پیرامون نابودی رژیم صهیونستی مورد تاکید کارشناسان قرار دارد ؟
 
تاریخ آزمایشگاه بسیار بزرگی است؛ امروز با در نظر گرفتن و بررسی دقیق تحولات و روندها براساس نوعی تجربه تاریخی می توان آینده را پیش بینی کرد، نکته ای که در رابطه با رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است به این موضوع برمی گردد که این رژیم یک رژیم جعلی،غاصب و اشغالگر است که سرزمینی را با زور تصرف کرده است و از نظر بسیاری از ملت ها فاقد مشروعیت سیاسی و حتی وجودی است.
 
زیرا اگر دولت ها مبتنی بر جمعیت؛سرزمین و برخواسته از ملت‌ها باشند می توان نوعی مشروعیت را برای آنها تصور کرد اما در سرزمین‌های اشغالی تعدادی یهودی از کشورهای مختلف با نگاهی خاص از سوی قدرت های استعماری بعد از جنگ جهانی اول به  سمت فلسطین سوق داده شده و بعد از جنگ جهانی دوم با حمایت  همین کشورهای استعماری با زور و تجاوز به اصطلاح دولتی را در سرزمین ملتی دیگر بنا کردند.
 
بنابراین درک این غاصب و متجاوزبودن و نامشروعی در نظم نوینی که در جهان در حال شکل گیری است یکی از تحولات و روند های که پیرامون پیش بینی رژیم اسرائیل باید به آن توجه کرد زیر آن یک دولت بی پایه و بی اساس است.
 
نقش و جایگاه انقلاب اسلامی و نظام بر آمده از آن نسبت به روند شکل گیری تاریخی رژیم صهیونسیتی چگونه قابل تبیین است؟
 
رژیم جعلی وغاصب صهیونیستی با زور سرنیزه و پشتیبانی قدرت‌ها در دوره کوتاهی توانست خود را تثبیت و دربرهه ای روند حرکت به سمت توسعه قدرت را تجربه کند، اما انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را با چالش‌های گوناگونی مواجه کرد به گونه ای  که می توانیم عمر 60 و  چند ساله این رژیم را به دو مقطع قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران تقسیم بندی کنیم.
 
همانطور که گفتم در مقطع اول شاهد روند رو به توسعه قدرت اسرائیل در منطقه هستیم که این رژیم با حمایت و پشتیبانی قدرت های بزرگ توانست سرزمین هایی را در منطقه  اشغال کند، ازمختصات این برهه زمانی می توان به شکل گیری سازش هم زیستی و افول مبارزات دربین جهان عرب اشاره کرد که باعث شد گروههای فلسطینی نیز از تحرک باز مانده و چاره ای جزء سازش با این رژیم اشغال گر نداشته باشند، اما با وقوع انقلاب اسلامی و صدور اصول اصلی آن به کشورها و آشنایی مردم منطقه با مواضع صریح  حضرت امام(ره)  اساسا ورق برمی گردد و در این مقطع  شاهد شکل گیری محور مقاومت و پدید آمدن بیداری اسلامی در کنار خط سازش در منطقه هستیم.
 
عملکرد محور مقاومت در رابطه با تنگنا های امنیتی و حیاتی رژیم صهیونیستی چگونه قابل ارزیابی است؟
 
امروز محور مقاومت برآمده از انقلاب اسلامی یک جریان پر قدرت و رو به توسعه در منطقه است؛ که باعث شده است، روند توسعه قدرت اسرائیل متوقف شود و از طرفی روند افت قدرت این رژیم  در جنگ های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه،51  روزه کاملا مشهود است زیرا صهیونیست‌ها اصلا تصور نمی کردند در کارنامه تاریخ خود چنین شکست های بزرگ استراتژیکی را داشته باشند.
 
 محور مقاومت با پیروزی های خود در مقابل رژیمی که همه جا صحبت از افسانه شکست ناپذیری آن بود موجب تقویت بیداری ملت ها در خاورمیانه شد، امروز اگر روند تحولات منطقه را از شمال آفریقا، شرق مدیترانه، غرب آسیا و شبه جزیره مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که آینده ازآن ملت های مسلمان منطقه است که در این مسیر عرصه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی روز به روز تنگ تر و در تنگناهای امنیتی و تنفسی قرار خواهد گرفت.
 
به نظر شما از شاخص های اصلی تنگنا های امنیتی و تنفسی رژیم صهیونیستی کدام مورد بسیار برجسته است؟
 
این رژیم مانند گذشته دیگر جرات نمی کند به جنوب لبنان و غزه حمله کند چون می داند حتما شکست در انتظارش خواهد بود.
 
با توجه به نظام جدید در حال شکل گیری در نظام بین الملل حامیان رژیم صهیونیستی در مسیر کمک به این رژیم در چه وضعیتی قرار دارند؟
 
در شرایط و تحولات مهم عرصه بین المللی و منطقه ای حامیان رژیم صهیونیستی مانند گذشته دیگرتمایلی در جهت حمایت بی چون چرا از این رژیم غاصب را ندارند، زیرا در جنگ ‌های33 روزه و 51 روزه و.. اسرائیل به عنوان نماد سرمایه داری در مقابل محور مقاومت اسلامی شکست سنگینی را متحمل شد که خود این موضوع  نشان می دهد که حامیان این رژیم دیگر مانند گذشته توانایی پشتیبانی از این رژیم را ندارند.
 
 امروز در روند تحولات جهانی باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که جهان در دوره ای گذرا به سر می برد و آمریکا ناکام از تشکیل یک نظام تک قطبی سلسه مراتبی است تا در چنین نظامی بتواند از متحدان  خود از جمله رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه داشته باشد، در نظام جدیدی که در حال شکل گیری است به طور قطع جهان اسلام قطب جدیدی از قدرت است که در این نظام جدید مانند گذشته غرب  دیگر نمی تواند از رژیم اشغال گری مانند رژیم صهیونسیتی حمایت کامل داشته باشد، آنها امروز نیز می دانند توطئه هایشان در جهت اداره جنگ های نیابتی در راستای تداوم رژیم اشغالگر قدس با شکست قطعی مواجه خواهد شد، بنابراین با این گونه مختصات، روند تحولات منطقه حکایت از آن دارد که در آینده رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت و مسیر این رژیم مسیر فروپاشی و نابودی است.

منبع: اتاق خبر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
destruction.ir
۲۳:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تایمر نابودی اسرائیل طی 25 سال آینده، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری
آخرین اخبار