فلاحی‌: اولویت‌ها و ضرورت‌های وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته نشده است

عضو کمیسیون عمران گفت: نمایندگان ملت با شناخت عمیق و تخصصی و بدون توجه به مسائل سیاسی به آخوندی رای اعتماد دادند.

"عباس فلاحی‌باباجان" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعلام وصول استیضاح "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی گفت: نمایندگان مجلس با شناخت عمیق و تخصصی و بدون توجه به نگرش‌ها و مسائل سیاسی به این وزیر رای اعتماد دادند.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: نمایندگان هنگام رای اعتماد به آخوندی معتقد بودند که وی فردی متخصص و مدیر است و با فضای راه و مسکن کشور آشنایی کامل دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند و مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان هنگام رای اعتماد به این وزیر در صحن مجلس مسائل و مشکلات این وزارتخانه را مطرح کردند، اظهار داشت: اکثر نمایندگان  نگرانی خود از وضعیت وزارتخانه راه و شهرسازی را اعلام کردند و خواستار رسیدگی آخوندی به این مشکلات شدند.

فلاحی باباجان به موارد و مشکلات مطروحه در آن زمان پرداخت و تصریح کرد: موارد و مشکلاتی چون بحث مسکن مهر، مشکلات ریلی، سقوط هواپیماها، مناطق حادثه‌خیز جاده‌ها و وضع اتوبوس‌ها و ناوگان جاده‌ای، مسائلی اساسی بودند که هنگام رای اعتماد به آخوندی در بهارستان مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.

نماینده اهر و هریس با اشاره به اینکه آخوندی در صحن علنی مجلس قول داد این مشکلات را حل کند گفت: متاسفانه به مرور زمان  مشکلات این حوزه نمایان شد و برخلاف توقع ما حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی نیز به اصلاح مشکلات کمکی نکرده و به همین دلیل نمایندگان مجبور به استیضاح این وزیر شدند.

وی با بیان اینکه از امضاءکنندگان استیضاح آخوندی نبودم، اذعان داشت: بنده فقط سه مورد سوال از وزیر داشتم و ایشان با حضور در کمیسیون عمران پاسخ مربوطه را ارائه کردند.

فلاحی باباجان با بیان اینکه کم‌کاری‌ مدیرکل‌های حوزه راه و شهرسازی منجر به نابسامانی در این وزارتخانه شده است، تصریح کرد: در پاسخ به کسانی که می‌گویند کمبود بودجه منجر به مشکلات و نابسامانی در وزارت راه و شهرسازی شده است باید گفت که با توجه به پروژه‌های عمرانی وضعیت بودجه را مشخص کردیم.

نماینده اهر و هریس با بیان اینکه نسبت به مقدار بودجه‌ای که به وزارتخانه تعلق گرفته از وزیر توقع داریم، افزود: انتقاد نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی این است که اولویت‌ها و ضرورت‌های این وزارتخانه در نظر گرفته نمی‌شود.

فلاحی‌باباجان با بیان این مطلب که بعد از مطرح شدن  استیضاح آخوندی، وی به ایجاد رفورم‌ها و تغییراتی در امور محوله‌اش پرداخته است، گفت: اگر این روش‌ها ادامه یابد و ایشان به خواسته‌های ملت در زمینه پروژه‌های عمرانی توجه کنند، استیضاح وی رای نخواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: موافق استیضاح هیچ وزیری نیستیم چرا که دوست نداریم یک وزارتخانه تعطیل شود و با سرپرست اداره شود و اگر آخوندی در صحن علنی توضیحات لازم را به نمایندگان بدهد، شکی نیست که باری دیگر این وزیر رای مثبت می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار