تبریز؛

بناب شهر دوچرخه ، الگوی توسعه ورزش همگانی در آذربایجانشرقی و کشور است

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : بناب شهر دوچرخه ، الگوی توسعه ورزش همگانی در آذربایجانشرقی و کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسبقیان در آیین اختتامیه همایش دوچرخه سواری بناب شهر دوچرخه با تسلیت فاجعه منا به امام ولی عصر(عج) و اظهار داشت: همایش دوچرخه و عنوان شهر دوچرخه مخصوص بناب است و مسئولین و برگزار کنندگان تلاش میکنند همایش دوچرخه سواری بناب به عنوان بناب شهر دوچرخه در کشور ثبت ملی شود.

اسبقیان با تقدیر از حضور دکتر خادم وزیر ورزش و جوانان کشور در بناب و حضور ر در ادامه تصریح کرد :  ورزش آذربایجانشرقی با تفکر و برنامه مداری ، هدف گذاری ، علم محوری ، همدلی و همزبانی با رویکرد علمی و فرهنگی و نهادینه کردن علم و تفکر خرد جمعی و حمایت مسئولین ، ورزش استان را به ورزش علمی و اکادمیک و تعاملی و رو به رشد در بخش توسعه ورزش همگانی به عنوان برترین اداره کشور در سال 1393 معرفی شود و همچنین جزء 3 استان برتر کشور بر اساس ارزیابی عملکرد سال 92 و 93 از سوی وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است.

وی گفت : وجود 150 ایستگاه ورزش صبحگاهی ، و برگزاری بیش از 1140 مورد همایشهای همگانی و حضور 21 درصدی مردم استان در فعالیتهای ورزشی نشان از توسعه ورزش همگانی در استان بوده و بر اساس هسته کلیدی ورزش ، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی با رویکرد علمی و فرهنگی و مذهبی ، جایگاه مهمی دارد.

اسبقیان با اشاره بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش همگانی اظهار داشت : بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید فضاي آذربایجانشرقی را به سمت انجام فعالیت هاي ورزشی روزانه و سلامتی عمومی سوق دهیم.

وی تصریح کرد : ارتقاء سطح سلامتی و نشاط اجتماعی با بھره گیری از ورزش، چشم اندازی است که در اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری ارگانها و نهاده برای بخش ورزش ھمگانی ترسیم شده است .

وی افزود : دغدغه اصلی استاندار آذربایجانشرقی در خصوص توسعه سلامتی عمومی جامعه و مبارزه با مواد مخدر بر دستگاههای فرهنگی موجب شده تا اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی بر اساس وظیفه ذاتی خود این همایشها را با همکاری ارگانها و نهادهای دولتی در سراسر استان برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود : فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه در راستای توسعه وزرش همگانی و کاهش مشکلات جسمانی و روانی و توسعه شادی و نشاط در جامعه از یک سو و کاهش آلایندگی شهری و ترافیک نقش مهم و کلیدی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : فراهم کردن تمام تسهیلات جهت تشویق مردم به استفاده از دوچرخه ازقبیل راه اندازی ایستگاه های دوچرخه ،پارکینگ های دوچرخه،مسیرهای دوچرخه سواری درون و برون شهری،استفاده از دوچرخه در اماکن عمومی و ورزشی،استفاده از دوچرخه در مناطق و پارک های حفاظت شده،دراختیار قرار دان دوچرخه به طرق مختلف به شهروندان،ایجاد فضای امن و قابل احترام برای دوچرخه سواران و ... همگی گویای این مطلب است که سلامت روحی و جسمی انسان های یک جامعه چه قدر در اهمیت قرار دارد.

اسبقیان افزود : دوچرخه می تواند نه تنها یک وسیله جهت تفریح باشد بلکه مانند تمام وسایل نقلیه دیگر می تواند به عنوان وسیله ای جهت حمل و نقل شهروندان استفاده بشود.وسیله ای که نه آلودگی زیست محیطی دارد و نه باعث ترافیک و مشکلات دیگر وسایل نقلیه موتوری می شود.از آن گذشته دوچرخه سواری یک ورزش است و می تواند در تمام سنین و در بین تمام اقشار جامعه ،چه زن و چه مرد مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت : ترویج استفاده از وسایل حمل و نقل پاک،ترویج ورزش و فعالیت های بدنی، روان سازی مشکلات ترافیک کلان شهرها،کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه های خانواده و ... با توسعه فرهنگ دوچرخه سواری خواست مسئولان شهری و کشوری می باشد، و در این زمینه فرهنگ سازی نیاز جامعه بوده تا به وسیله آن بسیاری از  مشکلات جامعه رفع شود.

هفدهمین همايش بزرگ دوچرخه سواري بناب با نام و شعار بناب شهر دوچرخه با حضور بیش از 15000 نفر بمناسبت عید سعید غدیر خم با حضور دکتر خادم معاون وزیر ورزش و جوانان کشور و معاون امور حقوقی ، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان کشور ، حجه الاسلام باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ، اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان ، فرج الهی فرماندار ، قربانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی و اکبر فرج الهی معاون امور ورزشی و فیروزی رییس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولین شهرستان بناب برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش بزرگ مسیر ابتدای بلوار لاله تا پارک بزرگ را به طول 5 کیلومتر با شور و شعف خاصی رکاب زدند.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.