اصفهان؛

تاکید استاندار اصفهان بر ایجاد شركتهای بین المللی باربری و حمل و نقل

استاندار اصفهان گفت : باید حداقل بین ۳۰ تا۴۰ شركت بین المللی باربری و حمل و نقل در استان اصفهان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در بیست و هشتمین جلسه یشورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، گفت: جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی به صورت ماهیانه و مستمر برگزار می شود ومصوبات خوبی را نیز بهمراه دارد.

استاندار اصفهان افزود: در جلسات اخیر، مصوبات قبلی شورا مرور شده است تا اطمینان حاصل شود كه آنچه كه تصویب شده به مورد اجرا گذاشته شده است.

زرگرپوراعلام نمود: در بخش بانك ها از سال ۹۱ تاكنون ۱۱ مصوبه در سطح استانی و ۱۷ مصوبه نیز در سطح ملی به تصویب رسیده است.

رسول زرگرپور افزود: خوشبختانه ۱۱ مصوبه ی استانی یا انجام شده است و یا در حال انجام است كه این بخشی از مشكلات را حل می كند و ۳ تا از۱۷ مصوبه ی ملی نیز نیازمند اصلاحیه بوده است كه این اصلاحیه ها انجام شده و در مجموع پیگیری های وضعیت مصوبات ما قابل قبول است.

وی با اشاره به اینكه از دو جلسه ی گذشته موانع، مشكلات و راهكارهای توسعه ی بخش تعاون در دستور كار قرار گرفته است، اظهارداشت: بنا بر ابلاغات مقام معظم رهبری باید بخش تعاون ۲۵درصد سهم اقتصاد را داشته باشد كه در حال حاضر كمتر از ۴-۵ درصد است و مُصر هستیم كه این بخش توسعه پیدا كند.

مدیر ارشد استان افزود: تا جلسه ی امروز ۱۷ مورد از راهكارها و مشكلات بخش تعاون بررسی شده است و باقیمانده نیز به مرور انجام خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینكه۴۰ درصد از بار و ۲۰ درصد از مسافرین كشور ازشریان های حیاتی استان اصفهان عبور می كنند، گفت:به دلیل صنعتی و كشاورزی بودن ، استان اصفهان مكانی است كه حمل و نقل و باربری در آن زیاد است ولی شركت بین المللی باربری و حمل و نقل در این استان وجود ندارد در حالی كه باید حداقل بین ۳۰ تا۴۰ شركت فعال در استان اصفهان وجود داشته باشد.

رسول زرگرپور از تشكیل كارگروهی در این رابطه خبر داد و گفت: در این كارگروه در رابطه با ایجاد شركت های بزرگ بین المللی كه بتوانند جایگاه خاصی را در بخش حمل و نقل داشته باشند تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار اصفهان یكی از این تصمیمات را ارتقای شركت های كوچك و خودمالكی عنوان كرد و اظهارداشت: این شركت ها می توانند در قالب یك مجموعه ای قرار بگیرند كه فعالیت آن ها اقتصادی باشد و بتوانند جایگاه خوبی را در حمل و نقل بین المللی داشته باشنددرحالی كه اصفهان به هیچ وجه این جایگاه را ندارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.