رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ائتلافی که روسیه تشکیل داده است صرفا متشکل از ایران و بشار اسد است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روز جمعه گفت: ما همچنان از مخالفان میانه رو در سوریه حمایت می کنیم چون اسد در نهایت سقوط خواهد کرد و این میانه رو ها هستند که باید باشند تا ما با آنها کار کنیم که انسجام کشور سوریه حفظ شود.

وی افزود: ولادیمیر پوتین به سوریه رفته است چون ضعیف است نه اینکه قدرت داشته باشد. این ایده که وی طرحی را پیشنهاد کرد و جامعه بین المللی این طرح را عملی دید درست نیست. من درسازمان ملل ندیدم که کشورها از ایده روسیه حمایت کنند. ایران و اسد هم اکنون همپیمانان پوتین هستند ولی بقیه دنیا با ما هستند.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره سوریه و نقش روسیه در این کشور گفت: باید درک کرد که چه اتفاقی در سوریه رخ داد که اکنون اینجا هستیم. 

شروع ماجرای سوریه از تظاهرات مسالمت آمیز برضد بشار اسد بود چون اسد با خشونت به تظاهرات پاسخ داد. پس این مناقشه بین آمریکا و هیچ طرفی در سوریه نیست، بلکه مناقشه بین مردم سوریه و یک دیکتاتور بی رحم است. نکته دیگر این است که علت حضور اسد در قدرت این است که روسیه و ایران از وی حمایت کردند. در این صورت کاری که روسیه اکنون می کند متفاوت از کارش در گذشته نیست، بلکه اکنون این کار روسیه علنی تر شده است.

وی مدعی شد: سوریه محل رقابت آمریکا و روسیه نیست. ما سوریه را به میدان نبرد نیابتی بین آمریکا و روسیه تبدیل نمی کنیم. این یک راهبرد بد از طرف ما خواهد بود. این نبرد بین روسیه، ایران و اسد در برابر اکثر مردم سوریه است درحالیکه نبرد ما با داعش است.

وی در ادامه گفت: وقتی که من هفت سال و نیم پیش رئیس جمهور شده بودم، آمریکا بدترین بحران مالی و رکود را داشت. ما مشغول دو جنگ بودیم. امروز ما قویترین اقتصاد پیشرفته در جهان هستیم و آمریکا یکی از نقاط روشن در دنیا است.

میزان محبوبیت آمریکا افزایش یافته است. ما در زمینه موضوعات بین المللی فعال تر هستیم و می توانیم پاسخ های بین المللی را شکل دهیم که شامل ابولا و نبرد علیه داعش می شود. 

برعکس وقتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور شد در نتیجه اقدامات هوشمندانه اش! اقتصاد روسیه کوچکتر شد و این کشور منزوی شده است. همپیمانان اصلی روسیه در خاورمیانه لیبی و سوریه بودند. این کشورها اکنون در حال متلاشی شدن هستند و اکنون روسیه مجبور است نیروها و هواپیماهای خود را به سوریه بفرستد تا این رژیم را حفظ کند. روسیه در نتیجه اقدامات خود قویتر نشده است هرچند شاید جلب توجه کرده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۰:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
ان شا اله سوریه با حمایت ایران و روسیه پیروز است چون حق بر باطل همیشه پیروز است
آخرین اخبار