عراقچی: حمایت از تهاجم به کشور یمن کمکی به صلح و امنیت در منطقه نمی‌کند

معاون وزیر خارجه کشورمان در نخستین نشست گروه تماس سازمان همکاری های اسلامی با اشاره به تلاش های مکرر جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی بحران یمن، تصریح کرد که حمایت برخی کشورها از تهاجم به این کشور کمکی به صلح و ثبات در منطقه نخواهد کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نشست گروه تماس سازمان همکاریهای اسلامی روز پنجشنبه به دعوت دبیرکل این سازمان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد.

در این نشست پیش نویس گزارشی توزیع شد که حاوی تحریف های آشکار در مورد بحران یمن و عوامل آن و همچنین دفاع برخی کشورها از تهاجم نظامی نیروهای موسوم به ائتلاف به رهبری رژیم آل سعود به این کشور بود.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که بعنوان نماینده ایران در این نشست شرکت کرده بود با بیان اشکالات این گزارش، تصریح کرد: اینگونه رهیافت های یکجانبه و حمایت از تجاوز به یمن و حمله به غیر نظامیان و زیرساخت های این کشور نمی تواند باعث ایجاد صلح و ثبات در این کشور و منطقه شود. 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران تاکنون چندین بار برای کمک به حل این بحران تلاش کرده و طرف های درگیر در این بحران را به از سرگیری مذاکرات و سازش سیاسی فراخوانده است، گفت: خودداری یکی از طرفین به شرکت در این گفتگوها سبب عقیم ماندن این تلاش ها شد و در نتیجه جنگ علیه مردم یمن همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: به همین دلایل جمهوری اسلامی ایران حاضر به پذیرش گزارش تهیه شده توسط دبیرخانه این سازمان تحت عنوان گزارش گروه تماس یمن نیست و به نظر ما سازمان همکاری اسلامی باید رویکرد بی طرفانه ای در برخورد با این بحران داشته باشد. 

عراقچی در پایان تاکید کرد که هیچ راه حل نظامی برای حل بحران یمن متصور نیست و تلاش همه طرفها باید در جهت پیدا کردن یک راه حل مسالمت آمیز سیاسی متمرکز باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، سازمان ، ملل ، یمن ، صلح ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار