نبرد فرسایشی هند و پاکستان در فضای سایبری

هکرهای پاکستانی، 24 وبگاه مربوط به ایالت چتیسگر (Chhattisgarh) هند را هک کردند. در آخرین حمله هندی‌ها به وبگاه‌های پاکستانی، 250 وبگاه این کشور، از دسترس خارج شد.

نبرد فرسایشی هند و پاکستان در فضای سایبریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دقیقاً دو روز بعد از سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به دره سیلیکون آمریکا؛ هکرهای پاکستانی در یک حمله سایبری، 24 وبگاه مربوط به ایالت چتیسگر هند را هک کرده و اقدام به تغییر ظاهر صفحه اول آن کرده‌اند.

هکرهای پاکستانی در این عملیات هکری، وبگاه‌های دولتی این ایالت را مورد تهاجم قرار داده و تصویری از پرچم پاکستان را بر روی صفحات این وبگاه‌ها، بارگذاری کرده‌اند. ظاهراً وبگاه‌های این ایالت هندوستان، به اهدافی آسان برای هکرهای پاکستانی تبدیل شده است. جولای امسال نیز هکرهای پاکستانی با حمله به وبگاه موسسه ملی فناوری در چتیسگر هند، اقدام به تغییر ظاهر آن کردند.

نکته قابل تأمل در این میان این است که هکرهایی که این عملیات هکری را مدیریت کرده‌اند، خود را هکرهای مسلمان و جهادی معرفی کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که این هکرها از جانب گروهک تروریستی- تکفیری داعش حمایت می‌شوند. هکرهای تکفیری، مدتی است که در فضای مجازی فعال شده‌اند و اغلب وبگاه‌های کشورهای مختلف را به بهانه دفاع از حقوق مسلمانان مورد تهاجم قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد که این هکرها، تلاش می‌کنند تا از این طریق، برای خود اسم و رسمی در فضای مجازی پیدا کنند.

کارشناسان امنیتی هندی معتقدند که هک شدن این وبگاه‌ها از جانب هکرهای پاکستانی سبب آسیب‌پذیرتر شدن این وبگاه‌ها شده و حتی پس از بازیابی اطلاعات از دست رفته، این خطر، همواره وبگاه‌های دولتی هند را تهدید می‌کند.

درگیری‌های سایبری بین هند و پاکستان، چند وقتی است که شدت یافته است. هکرهای دو کشور با صورت دادن حملات مختلف سایبری، قصد دارند تا حملات متقابل را تلافی کنند. نکته مهم در این میان، عدم وجود توازن در قدرت است و به نظر می‌رسد که کفه ترازو به نفع هندی‌ها سنگین‌تر باشد؛ چرا که از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی، نخست‌وزیر جدید هند، این کشور، روابط مستحکمی در عرصه سایبری با رژیم صهیونیستی و آمریکا برقرار کرده است. از طرفی کارشناسان امنیتی هندی، معتقدند که هکرهای پاکستانی با حملات خود به وبگاه‌های دولتی هند، تمامی تلاش‌های هندی‌ها در جهت تقویت صنعت سایبری این کشور را به تمسخر گرفته است.

منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار