بکارگیری 15 فناوری برای توسعه میدان نفتی اهواز

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان‌ها در پژوهشگاه صنعت نفت از بکارگیری 15فناوری برای توسعه پژوهش محور میدان نفت اهواز خبر داد.

محمد کرامتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واگذاری برخی از میدانهای فوق عظیم به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به منظور افزایش ظرفیت تولید گفت: دو میدان اهواز و یادآوران نیز برای مطالعه پژوهش محور به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده که هدف از آن افزایش ظرفیت تولید و ضریب برداشت و در نهایت کاهش هزینه های عملیاتی و توسعه فناوری است.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدانها در پژوهشگاه صنعت نفت به تهیه نقشه راه میدان اهواز از سوی پژوهشگاه اشاره و افزود: این نقشه راه مشتمل بر فناوری IOR مبتنی بر چاه، مبتنی بر تأسیسات سطحی و فناوری EOR/IOR مبتنی بر مخزن و در نهایت ارزیابی فناوریهای زیست محیطی است.

وی تصریح کرد: این پروژه برای کوتاه مدت پروژه های 2ساله چاه محور، برای تأسیسات سطحی 3سال و در کل این پروژه ١٠ ساله برای این مخازن در نظر گرفته شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدانها در پژوهشگاه صنعت نفت از بکارگیری 15 فناوری در توسعه پژوهش محور میدان فوق عظیم اهواز خبر داد.

گفتنی است میدان نفتی اهواز در استان خوزستان و در جنوب غربی ایران واقع است. این میدان تاقدیس بطول 67 و عرض 6 کیلومتر مربع را شامل می‌شود که از شمال با میدان رامین (ملاثانی)، از شرق با میدان مارون، از جنوب با میادین شادگان و منصوری و از غرب با میادین آب تیمور و سوسنگرد مجاور است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار