ارومیه؛

نصب و راه اندازی دستگاه کروماتوگرافی گازی باطیف سنج جرمی

دستگاه کروماتوگرافی گازی باطیف سنج جرمی در معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ امیر رحیمی‌راد مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: امروز نگرانی در مورد آثار دراز مدت باقی مانده سموم کشاورزی به عنوان آلاینده‌های محصولات غذایی افزایش یافته است. به منظور آگاهی از میزان آلودگی‌های ناشی از این سموم کشاورزی در مواد غذایی آنالیز دقیق این سموم در مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی افزود: سموم کشاورزی از جمله آلاینده‏های مواد غذایی هستند که مواجهه انسان با بعضی از آنان از طریق آب و مواد غذایی می‏تواند مسمویت‏های مزمن و بعضا حاد خطرناکی را ایجاد کند.

رحیمی راد دستگاه کروماتوگرافی گازی با طیف سنج جرمی را یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در آنالیز دستگاهی دانست وگفت: ترکیبات پس از جداسازی با استفاده از طیف سنجی جرمی شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد:کرماتوگرافی گازی با طیف سنج جرمی کاربرد گسترده‌ای در صنایع داروسازی، کشاورزی، پتروشیمی و غیره به منظور جداسازی و شناسایی ترکیبات ناشناخته با نقطه جوش پایین دارند.

رحیمی‌راد گفت: دستگاه کرماتوگرافی گازی با طیف سنج جرمی، مجهز به آشکارساز. می‌باشد و توانایی شناسایی و جداسازی هیدروکربن‌های نفتی، بقایای سموم، اسیدهای چرب و بسیاری از ترکیبات دارویی و ... را دارد.

 وی اضافه کرد: کرماتوگرافی گازی با طیف سنج جرمی یکی از روش‌های کروماتوگرافی است که از بخش‌های مخزن گاز، محل تزریق نمونه، ستون‌ها، محفظه گرم کن، دتکتور و ثبات تشکیل یافته که برای بررسی و جداسازی مواد فرار، بدون تجزیه شدن آنها به کار می‌رود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.