سهل انگاری والدین، خطا رفتن فرزندان

یک روان شناس گفت: رها کردن و سهل انگاری والدین سبب اتخاذ تصمیم خطا در فرزندان می شود.

امیر خجسته کاشانی روان شناس مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تربیت فرزند دارای اصول و قوانینی است، اما برخی والدین ند‌انسته در تربیت فرزند روش سهل انگاری را  در پیش می گیرند.

وی تصریح  کرد: برخی والدین به  اشتباه، اعتقاد به آزادی بی حد‌و مرز داشته  و در تربیت فرزند بر این عقیده هستند که وی خود به  تنهایی در مواجه با  مشکلات، مسایل، موقعیتهای مختلف تصمیم بگیرند و در صورت اشتباه در تصمیم گیری خود فرزند به  مرور زمان بر اثر اشتباهات متعدد، راه صحیح  را پیدا خواهد کرد.

کاشانی خاطر نشان کرد: اشتباه این دسته از والدین  این است که آنها هرگز راه صحیح را به  فرزندشان نشان نمی‌دهد بنابراین وی به  دلیل نداشتن اطلاعات کافی و تاثیر پذیری از همسالان به  راه خطا می رود.
وی به  والدین توصیه کرد: والدین نباید با اجبار و فشار برای فرندان تصمیم گیری کنند و نیز رهاکردن آنها به هنگام تصمیم گیری فرزندان صحیح نیست.
این روان شناس تأکید کرد: والدین باید  نقش راهنما و مشاور دلسوز را برای فرزندان ایفا کرده و نتایج هر اقدامی را قبل از تصمیم گیری به  فرزندان خود اعلام کنند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار