حزب موتلفه برای پیگیری حادثه منا به اتحادیه احزاب سیاسی آسیا نامه نوشت

حزب موتلفه اسلامی به اتحادیه احزاب سیاسی آسیا (icapp) درباره وقوع حادثه منا در مراسم حج امسال نامه‌ای ارسال کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب موتلفه اسلامی در راستای ايجاد اجماع بين‌المللي در محكوميت بی‌تدبيری و قصور همراه با عدم مسئوليت پذيری دولت عربستان نسبت به كشته‌شدگان حادثه منا در مراسم حج امسال طي نامه‌ای به اتحاديه احزاب سياسی آسيا كه داراي ۳۰۰ حزب عضو در كشورهاي آسيايی است از احزاب عضو اتحاديه خواست در تشكيل كميته حقيقت‌ياب براي مشخص شدن علل و عوامل مقصر در اين حادثه كه به كشته و زخمی شدن بيش از ۲۵۰۰ نفر از مسلمانان منجر شده است با ايران همراهی كنند.

متن نامه حزب موتلفه اسلامی به اتحادیه احزاب سیاسی آسیا icapp به شرح ذیل است:

 
دبیرکل محترم اتحادیه احزاب سیاسی آسیا icapp

با نهایت تاثر همانطور که مطلع شدید بیش از ۲۰۰۰ نفر از مسلمانان کشورهای اسلامی به ویژه آسیایی در حادثه واقع شده در عربستان کشته و زخمی شدند و هزاران خانواده داغدار و عید مسلمانان به عزا تبدیل گردید.

تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان ملل بر تشکیل گروه حقیقت یاب برای بررسی علل وقوع این فاجعه و برخورد با مسببین و معترضان این حادثه غم انگیز که کشتاری غیر قابل توجیه بوده است ، به عنوان حق ملتهای آسیب دیده آسیایی و آفریقایی باید مورد حمایت و تاکید احزاب سیاسی آسیا قرار بگیرد.

خواهشمند است مراتب را به کلیه احزاب سیاسی عضو جهت پیگیری وحساسیت نشان دادن در قبال این حادثه فجیع اعلام فرمایند. قبلا از اعلام همدردی احزاب سیاسی آسیا با آسیب دیدگان کشورهای عضو icapp تشکر می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: موتلفه ، حزب ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار