درگیری‌های شدید میان کُرد‌ها و تروریست‌ها برای کنترل حلب در سوریه

در روزهای اخیر، درگیری‌های شدیدی میان کُرد‌ها و تروریست‌ها برای کنترل شهر "حلب" سوریه صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، گروه‌های مسلح سوریه و کردها، چهارمین روز پیاپی برای بدست آوردن کنترل شهر حلب سوریه با یکدیگر درگیر شده‌اند. حلب به تازگی شاهد درگیری گسترده چهار گروه مسلح بوده است.

براساس گزارش‌های رسیده، اوج درگیری‌ها در مسیر اصلی منطقه "شیخ مقصود" رخ داده‌است. تروریست‌های داعش، جبهه النصره، احرار الشام و جنگجویان کرد‌ هر کدام یک ضلع مربع درگیری‌ها را تشکیل می‌دهد. در تازه‌ترین تلفات این درگیری‌ها، یک زوج در جاده «الکاستیلو» پس از قرار گرفتن خودروی‌شان زیر آتش طرف‌های درگیر، کشته شدند.

کردهای مسلح موفق شده‌اند در ماه‌های اخیر، بخشی از حلب را به تصرف خود درآورند. این درحالی است که تعدادی از ساکنان حلب شنبه در خیابان‌ها به حمله مظنونان کرد به غیر نظامیان اعتراض کردند. این معترضان بنرهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود: ما کردها را از منطقه شیخ مقصود بیرون خواهیم انداخت. همانطور که داعش را اخراج کردیم.

یکی از تروریست‌های احرار الشام دیروز گفت این گروه شنبه شب منطقه شیخ مقصود را ترک کرد. وی تاکید کرد اعضای احرار الشام برای جلوگیری از تلفات بیشتر در جنگ با کردها، از شیخ مقصود عقب نشینی کرده‌اند. 

این درحالی است که فعالان سوری از درگیری دیروز دو گروه خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار