وزیر دادگستری:

غیرمسلمانان بیشتر از آنان که ادعای خادم‌الحرمینی دارد با ما همدردی می‌کنند

وزیر دادگستری گفت: غیرمسلمانان بیشتر با ما ابراز همدردی دارند تا آن کسی که مسئول حرم است و خود را خادم الحرمین می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسمی که امروز(سه شنبه) به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار داشت: این روزها مصادف است با حادثه غم‌بار سرزمین وحی و درد بزرگی که زائران بیت‌الله‌الحرام دچار شدند. برای این عزیزان عزت و افتخار و رستگاری است ولی برای ملت ما و خانواده‌های آنان یک حادثه غم‌بار و دردناک است. 
 
وی با اشاره به فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم ادامه داد: حادثه غدیر حادثه بزرگی است و عید اول مسلمانان است، سرنوشت شومی که برای امت اسلامی جاری است به دلیل این است که ما غدیر را از دست داده‌ایم. 
 
وزیر دادگستری افزود: اگر امروز امت اسلامی دچار بحران‌های شدید اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی است به دلیل این است که در پناه ولایت نیستند و سامانه زندگی امت اسلام بر منطق صحیح اسلامی استوار نیست. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه امروز مسلمانان از جنگ و خونریزی به کفار و غیرمسلمانان پناهنده می‌شوند، افزود: امروز مسلمانان از کشورهای اسلامی مانند فلسطین، سوریه، عراق و لبنان به اروپا و آمریکا می‌روند، آیا این عزت مسلمین است؟ 
 
وزیر دادگستری با اشاره به حادثه غم‌بار منا گفت: در این فاجعه حدود 6 ساعت جنازه‌های متدینین که به زیارت خانه خدا رفته بودند را روی هم ریختند و هیچ فریادرسی نبود که حتی به آنان آب بدهد که متاسفانه تعدادی از آنان به دلیل همین بی‌آبی جان باختند. 
 
وی تصریح کرد: تمام رسانه‌های غیراسلامی در این زمینه برای ما شروع به نوحه‌سرایی می‌کنند و بیشتر با ما ابراز همدردی دارند تا کشورهای اسلامی و آن کسی که مسئول حرم است و خود را خادم الحرمین می‌داند.
 
پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما از کشورمان تیم پزشکی و هیئت مسئولین اعزام می‌کنیم ولی سعودی ها به مسئولان ما راه نمی‌دهند، باید از آنان پرسید که آیا شما مبلغ این دین هستید ؟

وزیر دادگستری تصریح کرد: انسان معاصر حق دارد که نسبت به این ادعای دین داری تردید کند چرا که  مسلما دینی که از جایگاه اصلی خود فاصله بگیرد دچار سرنوشت شومی می‌شود و متاسفانه این سرنوشت غم‌باری است که امروز ما دچار آن هستیم. 
 
پورمحمدی گفت: در این دنیای پر از فتنه، همه به این موضوع قائل هستند که جمهوری اسلامی به عنوان مرکز امن بوده و علیرغم همه فتنه‌ها لنگر امنیت منطقه است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنگ یاد می‌کنیم آن چه بر ما یادآوری می‌شود عزت و غرور است. عکس جانبازان و شهدا را نصب می‌کنیم و به این موضوع هم افتخار می‌کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه رمز عزت ما دفاع هشت ساله، رمز افتخار ما مقاومت ملت و راه ما راه شهدای ماست، اظهار داشت: من زمانی که دیروز سخنرانی رئیس‌جمهور را در سازمان ملل دیدم احساس عزت و غرور کردم، وقتی نماینده ملت ما در بزرگ‌ترین و عالی‌ترین مرجع رسمی جهانی با قدرت حرف می‌زند، ما احساس غرور می‌کنیم.

پورمحمدی گفت: ما آماده هستیم که به کشورهایی مانند افغانستان، یمن و سوریه که مورد تجاوز دشمنان قرار گرفته اند، کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن چه که امروز بر سرنوشت بشر حاکم شده پیوند نامبارکی است که بین زر و زور و تزویر وجود دارد، امروز رسالت جمهوری اسلامی بسیار سنگین است و برهمیناساس ما باید از فرهنگ انسانی در جهان دفاع کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما اکنون در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هستیم ولی با صبوری و تحمل مردم و کمک خداوند کمترین عوارض اجتماعی را در رابطه با مشکلات اقتصادی داشته‌ایم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از 6 تن از ایثارگران دانشگاه خوارزمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار